تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : 84767
روس اتم روسیه امیدوار است با گسترش گذار به انرژی های کم کربن، تقاضا برای محصولات این شرکت هم افزایش یابد.
 روس اتم به دنبال پروژه های انرژی سبز و هسته ای در دنیا
به گزارش زیست آنلاین، ذشرکت دولتی روس اتم روسیه، 76 درصد تقاضای جهانی برای تکنولژی های اتمی را در دنیا پوشش می دهد. این شرکت اکنون به دنبال آن است که در دنیا رهبری گذار به انرژی های کم کربن را بر عهده بگیرد.

کریل کوماروف، قائم مقام روس اتم، در گفت و گو با فایننشیال تایمز می گوید که این شرکت در 12 کشور دنیا 36 راکتور هسته ای را مدیریت می کند و از سویی در حال توسعه تکنولوژی های نیروگاه های هسته‌ای کوچک، انرژی بادی، ذخیره سازی انرژی و نیز پروژه های هیدروژن سبز است.

او می گوید مردم دیگر نسبت به این مسائل بی توجه نیستند. آنها نمی خواهند از انرژی تولیدی تکنولوژی هایی استفاده کنند که راحتی به همراه ندارند. این دیگر مد نیست، یک موضوع جدی است.

در حالی که برخی از کشورهای توسعه یافته دنیا مثل آلمان در حال کنار گذاشتن انرژی هسته ای هستند، کشورهایی هستند که به دنبال استفاده از برق بدون کربن اتمی هستند، چون شرایط آب و هوایی آنطور که بر نیروگاه های بادی و برقی تاثیر گذار است، تاثیری در تولید برق این نیروگاه ها ندارد.

دولت روسیه بر آن است که انرژی هسته ای را جزو انرژی های سبز طبقه بندی کند.

چین و ایالات متحده هم در پروژه های متعدد هسته ای سرمایه گذاری کرده اند.

اتحادیه اروپا هنوز تصمیمی در این رابطه نگرفته است که آیا انرژی هسته ای را در میان انرژی های بدون کربن قرار دهد یا نه.

انرژی هسته ای یک پنجم برق مورد نیاز روسیه را تامین می کند. روس اتم سال گذشته دو نیروگاه بزرگ در روسیه افتتاح کرد و به دنبال ساخت دو پروژه بزرگ تولید هیدروژن سبز در روسیه است./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcbzzbw.rhba0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما