تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 84762
زیست آنلاین: یک شکل قدرتمند از انرژی پاک وجود دارد که بسیار قابل اطمینان تر از انرژی بادی و خورشیدی است، در مبارزه با بحران های اقلیمی نقش کلیدی دارد.
نقش انرژی هسته ای در مبارزه با بحران های اقلیمی مهم است
به گزارش زیست آنلاین، در 30 آوریل، نیروگاه هسته ای Indian Point، واقع در 30 مایلی شمال شهر نیویورک از مدار خارج شد. برای دهه ها این نیروگاه بیشتر برق بدون کربن شهر را در کنار هزار شغل، تامین می کرد. رگولاتورها وضعیت این نیروگاه را کاملاً ایمن ارزیابی کرده اند.

اندرو کوومو، فرماندار نیویورک، یکی از افراد تاثیرگذار در این اقدام گفت که بستن IndianPoint ما را یک قدم بزرگ به دستیابی به اهداف انرژی پاک نزدیکتر کرد. اما این خوش بینی با اطلاعاتی که اخیراً ارائه شده است مطابقت ندارد.

در اولین ماه بدون این نیروگاه، شدت کربن در تولید برق در این ایالت در مقایسه با زمانی که Indian Point به طور کامل در مدار بود، 46 درصد افزایش پیدا کرد.

مقامات نیویورک انرژی پاک Indian Point را با منابع سوخت فسیلی مانند گاز طبیعی جایگزین کردند.

در سال 2000 در آلمان، زمانی که یک حزب سبز به بهانه نگرانی های بهداشتی و ایمنی توانست به تدریج نیروگاه های هسته ای را تعطیل کند، انرژی هسته ای حدود یک سوم برق این کشور را تامین می کرد. در سال گذشته، این مقدار به 11 درصد کاهش یافت و تمام نیروگاه های باقی مانده قرار است تا سال آینده تعطیل شوند.

اخیرا یک تحقیق نشان داد که طی دو دهه گذشته، تعطیلی مرحله ای نیروگاه های هسته ای منجر به افزایش انتشار دی اکسید کربن به میزان 36.3 مگاتن در سال شده است که با افزایش آلودگی هوا، به طور بالقوه سالانه باعث کشته شدن 1100 نفر می شود.

در واقع انتشار کربن به این دلیل بود که کسری تولید برق، بلافاصله از طریق ساخت نیروگاه های جدید زغال سنگ برطرف شد. به همین ترتیب، در نیویورک با ساخت سه نیروگاه گازی جدید، این شکاف تا حدودی پر خواهد شد.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcgxu97.ak9t34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما