تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 84754
به اعتقاد صندوق بین المللی پول تا انتهای این دهه میلادی قیمت کربن در هر تن باید بالاتر از 75 دلار باشد، در حالی که قیمت کنونی کربن 3 دلار در هر تن است.
قیمت کربن از 3 به 75 دلار در هر تن برسد
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از رویترز، صندوق بین المللی پول می‌گوید توافق بین برخی یا همه کشورهای گروه 20 می‌تواند کف قیمت جهانی کربن را طوری منعطف کند که به محدود سازی گرمایش جهانی به 1.5 تا 2 درجه سانتی‌گراد کمک کند.

به گفته کریستالینا جئورجیوا، مدیر صندوق جهانی پول، چنین موافتنامه ای می تواند درصد بالایی از انتشارات دی اکسید کربن را پوشش دهد و گامی مهم در جهت کاهش انتشارات گازهای گلخانه ای باشد.

او که در یک نشست در انستیتوی بوکرینگ (Brookings Institution) سخنرانی می کرد گفت: ما برای اینکه به حفاظت از کره زمین کمک کنیم باید باهم همکاری کنیم تا نگذاریم بحران های اقلیمی تبدیل به فجایع اقلیمی شوند. ما باید کف قیمت بین المللی کربن را از طریق گزینه هایی تعیین کنیم که با این موافقتنامه ها به دست آمده است.

متخصصان می گویند انتشارات گازهای گلخانه ای باید دست کم یک چهارم تا یک دوم کاهش یابد تا جلوی گرم شدن بیش از دو درجه سانتی گراد کره زمین را بگیریم.

صندوق بین المللی پول در این زمینه تلاش هایی را در جهت کاهش اثرات تغییرات اقلیم، که آن را «خطرات بزرگ برای عملکرد اقتصاد جهان» نامگذاری کرده است، داشته است.

مدیر این نهاد پولی بین المللی می گوید که سیاست های درست اقلیمی می تواند فرصتهای بسیار بزرگ برای سرمایه گذاری و رشد اقتصادی و ایجاد مشاغل سبز به وجود آورد.

به گفته او لازمه این کار اما کاهش انتشارات است که قابل تحقق نخواهد بود مگر اینکه تا انتهای این دهه میلادی قیمت کربن در هر تن بالاتر از 75 دلار باشد، در حالی که قیمت کنونی کربن 3 دلار در هر تن است.

به اعتقاد صندوق بین المللی پول قیمت بین 25 تا 75 دلار در هر تن برای کربن می تواند تا سال 2030 انتشارات جهانی کربن را تا 23 درصد کاهش دهد.

این صندوق تاکید دارد بزرگان انتشارات کربن یعنی ایالات متحده، چین، اتحادیه اروپا و گروه 20 باید در این زمینه پیش قدم باشند. و به تدریج بقیه کشورها هم به این اقدامات بپیوندند./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdchkqn6.23nkmdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما