تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : 84750
زیست آنلاین: به گفته مقامات کالیفرنیا، آب یک مخزن اصلی در کالیفرنیا در تابستان امسال به حدی کاهش خواهد یافت که نیروگاه برق آبی آن برای اولین بار تعطیل خواهد شد.
کاهش کم سابقه مخازن آب در کالیفرنیا
خشکسالی بی وقفه و گرمای بی سابقه، که هر دو با تغییر اقلیم وخیم تر هم می شوند، باعث شده است که منبع آب دریاچه اوروویل در کالیفرنیای شمالی به سرعت کاهش یابد.

لیندسی باکلی، سخنگوی کمیسیون انرژی کالیفرنیا به CNN گفت با توجه به سطح هشدار، به احتمال زیاد مقامات مجبور خواهند شد که نیروگاه ادوارد هیات را برای اولین بار از زمان افتتاح آن در سال 1967 تعطیل کنند.

آب دریاچه اوروویل که دومین مخزن بزرگ این ایالت است، از طریق تأسیسات زیرزمینی برای تولید برق پمپ می شود که در صورت فعالیت با ظرفیت کامل، می تواند برق ۸۰۰ هزار خانه را تأمین کند.

سطح آب این دریاچه در حال حاضر حدود 700 فوت از سطح دریا است و اگر تا 640 فوت کاهش پیدا کند، آب کافی برای ادامه کار نیروگاه های برای دو تا سه ماه وجود نخواهد داشت که دقیقا مصادف با اوج گرمای تابستان و فصل آتش سوزی است.

این خبر در حالی اعلام شد که همزمان با درجه حرارت بالا و افزایش مصرف برق که باعث فشار بر شبکه شده است، گاوین نیوزوم، فرماندار کالیفرنیا، روز پنجشنبه در سراسر ایالت وضعیت اضطراری موج گرما اعلام کرد.

در میان موج گرمای بزرگی که شبکه های انرژی را در ایالت های غربی آمریکا تحت فشار قرار داده است، گاوین نیوزوم، اعلامیه اضطراری آزادسازی ظرفیت انرژی اضافی را امضا کرد.

مقامات کالیفرنیا از شهروندان خواسته اند تا در مصرف برق به ویژه در عصرها که پیک مصرف است، صرفه جویی کنند.

از سال 2018، نیروگاه های برق آبی حدود 13 درصد از برق این ایالت را تامین کرده اند. این نیروگاه، چهارمین نیروگاه بزرگ برق آبی در این ایالت است.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcdz50j.yt0ok6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما