تاریخ انتشار :جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 84740
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش ۱.۵ درجه‌ای دمای زمین تا سال ۲۰۵۰ خبر داد که با این افزایش دما و خشکی هوا، نحوه بارش‌ها تغییر خواهدکرد و به جای برف در زمستان‌ها شاهد بارش باران خواهیم بود.
افزایش ۱.۵ درجه‌ای دمای زمین تا سال ۲۰۵۰
به گزارش زیست آنلاین ، مسعود تجریشی در مورد خشکسالی ایران، با بیان اینکه کشور ایران اقلیم خشکی دارد، گفت: همانطورکه دما طی سه دهه اخیر بین ۱.۵ تا ۲ درجه افزایش پیدا کرده تا سال ۲۰۵۰ نیز حدود ۱.۵ درجه دیگر افزایش دما را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه افزایش دما باعث تشدید تبخیر و تعرق و خشک شدن هوا می‌شود، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده خوشبینانه‌ترین حالت حتی اگر میزان بارش‌ها هم ثابت بماند، به دلیل خشکی هوا، نحوه بارش‌ها تغییر خواهدکرد و به جای برف در زمستان‌ها فقط شاهد بارش باران خواهیم بود. باید توجه کرد که  تغییر اقلیم و گرم شدن هوا حتی زمان بارش‌ها را هم تغییر می‌دهد و بنابراین بیشتر بارش‌ها به صورت سیلابی خواهد بود و در این حالت، دیم از دست می‌رود.

تجریشی با بیان به اینکه فشار به منابع آب کشور بسیار بالاست و به شدت نیازمند مدیریت منابع آبی هستیم، گفت: ما جزو معدود کشورهایی هستیم که سالانه حدود ۱۵ میلیارد متر مکعب از مخازن آب شیرین برداشت می‌کنیم که تجدیدپذیر نیستند./ایسنا

https://zistonline.com/vdccxmq4.2bq008laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما