تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 84739
فعالین محیط زیست پیش از این در تلاش خود برای توقف حفاری در شمالگان نروژ شکست خوردند اما حالا این پرونده را به دادگاه حقوق بشر اروپا می کشانند.
پرونده حفاری شمالگان نروژ به دادگاه حقوق بشر اروپا می رود
به گزارش زیست آنلاین ، به نقل از بلومبرگ دو سازمان محیط زیستی بزرگ به همراه شش فعال محیط زیست، شکوائیه ای برای دادگاه اروپا ترتیب داده اند که بر اساس آن اعطای مجور به حفاری های جدید نفت در میانه بحران اقلیمی را نقض اساسی حقوق بشر قلمداد کرده اند.

پیش از این فعالین محیط زیست در اقدامات خود برای توقف عملیات حفاری در شمالگان در نروژ با شکست مواجه شده بودند. دادگاه عالی نروژ تلاش این افراد و سازمان ها برای توقف عملیات اکتشاف در شمالگان را در ماه دسامبر ملغی کرد.

اما پس از آنکه همتایان هلندی این فعالین محیط زیست توانستند رویال داچ شل را به دلیل انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای محکوم کنند، و از سویی گزارش آژانس بین المللی انرژی هم تاکید دارد که رسیدن به اهداف اقلیمی انتشارات خالص صفر صرفا در گرو توقف سریع اکتشافات جدید نفت است، نروژی ها هم تصمیم دارند پرونده حفاری های شمالگان را به دادگاه حقوق بشر اروپا بکشانند.

سالهاست نروژ، بزرگ ترین تولید کننده نفت و گاز غرب اروپا، با دو سازمان بزرگ محیط زیستی «طبیعت و جوانان» و «صلح سبز» در نبرد بر سر حفاری های در دریای برنت است.

در حال حاضر فقط یک میدان نفتی در آبهای شمالگان نروژ فعال است اما میادین دیگری در حال توسعه هستند.

شرکت هایی که در این میادین حضور دارند شامل ایکواینر، بریتیش پترولیوم، وار انرژی (Var Energi) و لوندین انرژی (Lundin Energy) هم‌اکنون در این آبها فعال هستند.

هیات نفت نروژ بر این باور است که این کشور منابع غنی کشف نشده در دریای برنت دارد./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcao0na.49nye15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما