تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : 84734
زیست آنلاین: بر اساس پیش نویس سندی که روز چهارشنبه به دست رویترز رسید، اتحادیه اروپا در حال بررسی قوانین سختگیرانه در مورد این است که آیا انرژی حاصل از سوزاندن چوب را می توان به عنوان انرژی تجدیدپذیر در نظر گرفت و برای اهداف سبز بر روی آن حساب کرد.
قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا برای انرژی زیست توده
به گزارش زیست آنلاین، هدف این است که از اکوسیستم های ظریف مانند جنگل های قدیمی محافظت و جلوی استفاده از چوب برای اهداف دیگر مانند ساخت مبلمان گرفته، تا در نهایت به صورت گلوله یا تراشه برای تولید انرژی زیست توده سوخته شود.

پیش نویس کمیسیون اروپا برای به روزرسانی قوانین اتحادیه اروپا، نیاز به نیروگاه های حرارتی با سوخت زیست توده با ظرفیت 5 مگاوات یا بیشتر دارد تا معیارهای پایداری را برآورده کند و کاهش قابل توجهی در تولید گازهای گلخانه ای در مقایسه با سوخت های فسیلی داشته باشد.

نیروگاه های زیست توده با ظرفیت زیر 20 مگاوات در حال حاضر از این الزامات معاف هستند.

منابع تجدید پذیر حدود 20 درصد از انرژی اتحادیه اروپا را در سال 2019 تأمین کردند. بیش از نیمی از آن زیست توده است و از آنجایی دی اکسید کربن تولید شده از سوختن چوب تا حدودی توسط دی اکسید کربن جذب شده توسط درختان هنگام رشد متعادل می شود، اتحادیه اروپا آن را به عنوان منبع با ردپای پایین کربن رده بندی کرده است.

گروه های زیست محیطی از این نوع محاسبات انتقاد کرده و برخی اظهار داشتند که پیش نویس پیشنهادی در حفاظت از جنگل ها ناموفق خواهد بود.

در این پیش نویس آمده است كه تاسیسات با سوخت زیست توده، در صورتی که نسبت به سوخت های فسیلی 70 درصد دی اکسید کربن کمتری منتشر کنند، تجدیدپذیر محسوب می شوند. در حال حاضر، این فقط مربوط به تاسیساتی است که امسال شروع به کار کرده اند.

در این پیش نویس آمده است كه طرح های حمایت ملی برای استفاده از انرژی زیست توده باید از یك اصل پیروی كنند و آن این است که كه چوب باید فقط برای مصرف انرژی به عنوان آخرین گزینه سوخته شود. این پیش نویس همچنین اهداف سختگیرانه اتحادیه اروپا برای گسترش انرژی های تجدیدپذیر را تعیین می کند.

هدف فعلی اتحادیه اروپا تأمین 30 درصد از انرژی مصرفی خود از انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2030 است. تجزیه و تحلیل کمیسیون نشان می دهد برای مطابقت با اهداف تغییر اقلیم اتحادیه اروپا این رقم باید 38 تا 40 درصد باشد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcfjedc.w6djmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما