تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب : 84725
زیست آنلاین: فعالان آب و هوایی نروژ با این استدلال که اکتشافات در این کشور جوانان را از آینده محروم می کند، از دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) خواسته اند که علیه برنامه های این کشور برای حفاری بیشتر نفت در قطب شمال، حکم صادر کند.
فعالان اقلیمی، نروژ را به دادگاه حقوق بشر کشاندند
به گزارش زیست آنلاین، این دادخواست که توسط شش فرد 20 تا 27 ساله و همچنین گروه های Greenpeace و  Young Friends of Earth ارائه شده است، بخشی از یک شاخه در حال ظهور قانون در سراسر جهان است که شاکیان برای ممانعت از انتشار گازهای گلخانه ای که باعث تغییر اقلیم می شوند، به دادگاه می روند.

به تازگی دادگاهی در هلند بر اساس دادخواست قضایی كه توسط برخی شهروندان كه استدلال می كردند این شرکت نفتی انگلیسی-هلندی حقوق آنها را نقض كرده است، به شركت شل دستور داد تا انتشار گازهای گلخانه ای خود را در کاهش دهد.

فعالان محیط زیست در بیانیه ای گفتند: "طرفدران محیط زیست استدلال می كنند كه نروژ با دادن مجوز به حفاری های جدید نفت در میانه بحران آب و هوا، حقوق اساسی را نقض می كند."

این اعلامیه در حالی صادر شده است که روز سه شنبه شرکت نفتی Equinor (EQNR.OL)، که عمده سهام آن در اختیار دولت است اعلام کرد که سرعت سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر را افزایش می دهد و در عین حال به افزایش تولید نفت در پنج سال آینده ادامه می دهد.

وزارت نفت و انرژی نروژ از از اظهار نظر در مورد این دادخواست خودداری می کند.

پیش از این سه دادگاه از جمله دادگاه عالی در نروژ به نفع دولت رای داده اند، که باعث شد فعالان از مطرح کردن موضوع در داخل این کشور نا امید شوند.

نروژ، بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز در غرب اروپا با تولید روزانه حدود 4 میلیون بشکه نفت، هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد سیاست های فعلی خود در زمینه نفت را ادامه دهد.

https://zistonline.com/vdcftedc.w6dj0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما