تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : 84711
ترساندن شرکت های خصوصی نفتی کاری است مطلوب نظر سازمان های غیر دولتی محیط زیستی، و این کار را انجام می دهند چون راحت ترین کار است. اما تولید نفت دنیا در دست دولت‌هاست که فعالین محیط زیست در کار آنها دخالت نمی کنند.
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از فایننشیال تایمز، یک دادگاه در هلند رویال داچ شل را محکوم کرد تا انتشارات خود را کاهش دهد. کمپین محیط زیستی «دوستداران زمین» آن را «یک پیروزی بزرگ برای کره زمین» عنوان کرده‌اند. آما آیا این هدف اصلی ماست؟

غول های نفتی بزرگ دنیا از جمله شل، بریتیش پترولیوم، اکسون موبیل، و …، حدود 15 درصد تولید نفت جهان را از آن خود دارند. بقیه نفت دنیا را هم شرکت های بزرگ ملی نفت دنیا در کشورهایی چون عربستان، روسیه و چین (حدود 55 درصد) و بخشی را هم تولید کنندگان کوچک مستقل (حدود 30 درصد) تولید می کنند. این دو گروه تولید کنندگان دقیقا آنهایی هستند که مسائل اقلیمی چندان اهمیتی برایشان ندارد.

اینکه در آینده چقدر نفت تولید شود در اتاق فکر شرکتی چون رویال داچ شل تعیین نمی شود. بلکه تقاضای جهانی نفت است که چنین چیزی را مشخص می کند.

ترساندن شرکت های نفتی کاری است مطلوب نظر سازمان های غیر دولتی محیط زیستی، و این کار را انجام می دهند چون راحت ترین کار است. شاید حالا زمان آن رسیده باشد این سازمان ها رویه خود را عوض کنند و به موضوعاتی بپردازند که در قلب موارد مربوط به تغییرات اقلیم است.

ما باید یک سری موضوعات را برای خودمان مشخص کنیم.

چه کسی این حجم شگفت آور نفت را مصرف می کند؟ ما مصرف می کنیم. مجبوریم علاقه‌مان به خودروهای اسپورت را کم کنیم و به سوی توسعه خودروهای برقی حرکت کنیم، از حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنیم، بیشتر پیاده برویم و دوچرخه سواری کنیم. و در این صورت است که تولید نفت کاهش خواهد یافت و نه قبل از آن.

موفقیت  چالش‌های «انتشارات صفر خالص» در اندازه های بزرگ بستگی دارد به خواست عموم مردم برای همگام شدن با آن. در کنار تغییراتی که برای کاهش مصرف نفت ایجاد می کنیم، باید سیستم های گرمایش بر پایه گاز را کنار بگذاریم، خانه هایمان را ایزوله کنیم، و الگوهای مصرف «بازیافتی و چرخشی» را در دستور کار خود قرار دهیم.

ما در بازه ای مجبوریم قیمت های بالایی برای انرژی پرداخت کنیم یا مالیات های مربوط به اقلیم را بپردازیم. همه این اقدامات مزایای بسیاری برای ما خواهند داشت اما در کنار آن ناراحتی هایی نیز برایمان پیش خواهد آمد./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdca60na.49ny615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما