تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : 84701
زیست آنلاین: یک تحقیق در سال 2019 نشان داد که اگر ارتش آمریکا یک کشور باشد، چهل و هفتمین منتشر کننده گازهای گلخانه ای در جهان خواهد بود.
بزرگترین پیمان نظامی جهان به جنگ تهدیدات آب و هوایی می رود
به گزارش زیست آنلاین، اگرچه محققان دانشگاه های لنكستر و دورهام انگلیس در مطالعه خود فقط میزان انتشار ناشی از مصرف سوخت را در نظر گرفتند، اما همین امر، تأثیر قابل توجه نیروهای مسلح در سراسر جهان را بر آب و هوای زمین نشان می دهد.

رهبران اتحاد نظامی غرب قرار است امروز در مورد یک برنامه عملیاتی اقلیمی برای کربن خنثی کردن نیروهای مسلح خود تا سال 2050 و سازگار شدن با تهدیدهای ناشی از گرمایش کره زمین، بحث و گفتگو کنند.

دیپلمات های ناتو می گویند تلاش ها برای تمرکز بر تغییرات آب و هوایی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده متوقف شد. وی تغییر اقلیم را یک حقه خواند و از توافق بین المللی پاریس خارج شد.

ترامپ همچنین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بی اعتماد بود و در سال 2018 تهدید کرد که ایالات متحده را از این اتحاد که برای مقابله با تهدیدات نظامی شوروی در سال 1949 تشکیل شد، خارج خواهد کرد.

در حال حاضر با توجه به اولویت داشتن اقدامات اقلیمی نزد جو بایدن، دیپلمات ها گفتند ناتو قادر است با توجه به نگرانی ها در مورد تغییر آب و هوایی که تهدیدی برای امنیت اعضا است، عمل اقدام کند.

یک دیپلمات ارشد ناتو به رویترز گفت: "این یک چالش تعیین کننده در زمان ما است و ما باید سازمانی پیشگام در آن باشیم."

ارتش های کشورهای عضو ناتو مدتهاست که آگاهند تغییرات آب و هوایی پیامدهای امنیتی زیادی خواهد داشت. افزایش مهاجرت، جاری شدن سیل در پایگاه های ساحلی ناتو و حضور بیشتر روسیه در قطب شمال با ذوب شدن یخ از جمله این مشکلات است.

اما، کشورهای عضو برای کاهش انتشار ناشی از مصرف سوخت های فسیلی، نیاز به ایجاد اصلاحات در مرکز دارند، زیرا ناتو استانداردهای سوخت را در سراسر سازمان تعیین می کند.

با تعهد به حذف انتشار خالص دی اکسید کربن تا سال 2050، برنامه اقدام ناتو، این سازمان را با مسیر تحقق هدف توافق پاریس برای محدود کردن گرمایش کره زمین به زیر 1.5 درجه سانتیگراد همسو می کند.

تحقق این هدف به معنای کاهش انتشار بخش نظامی است که معمولاً از اهداف انتشار کربن کشورها معاف هستند.

در حالی که کارشناسان می گویند کشورهای اتحادیه اروپا میزان انتشار از بخش نظامی خود را کم گزارش می کنند، یک مطالعه که توسط پارلمان اروپا در ماه فوریه انجام شد، نشان داد که میزان کربن بخش نظامی اتحادیه اروپا در سال 2019، معادل حدود 24.8 میلیون دی اکسید کربن بوده است که معادل انتشار دی اکسید کربن توسط حدود 14 میلیون اتومبیل است.

یک کارشناس دفاعی اهل آلمان که خواست نامش فاش نشود، گفت: یک تانک جنگی مانند Leopard 2 آلمان، برای طی مسافت 100 کیلومتر در میدان نبرد، 400 لیتر گازوئیل مصرف می کند.. بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی در سال 2020، متوسط مصرف سوخت یک وسیله نقلیه غیرنظامی سبک در ایالات متحده 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر در سال 2018 بوده است.

جنگ تانک ها تحت گرمایش کره زمین خطرناک تر نیز می شود. یک منبع نظامی گفت: طی یک تمرین نظامی ناتو در لهستان در سال 2019، درجه حرارت در تانکهای Ozelot آلمان به بالای 40 درجه سانتیگراد رسید و سربازان فقط چند ساعت توانستند داخل آن بمانند.

برخی از اعضای ناتو در تلاشند تا مصرف برق را کاهش دهند یا از مدل های پیش بینی آب و هوا در مأموریت های نظامی خود استفاده کنند. انرژی اولین پادگان خنثی از کربن آلمان، تقریباً به طور کامل از انرژی زمین گرمایی و صفحات خورشیدی تولید می شود. ارتش هلند نیز می تواند در زمان عملیات به جای دیزل ژنراتور از صفحات خورشیدی استفاده کند.

به گفته کارشناسان، از آنجا که توسعه تجهیزات نظامی ده ها سال طول می کشد و عمر طولانی تری نسبت به وسایل نقلیه غیرنظامی دارند، یکی از بزرگترین کمک های ناتو در میان مدت، استفاده بیشتر از سوخت های مصنوعی به جای سوخت های فسیلی خواهد بود.

سوخت های مصنوعی که از آب، دی اکسید کربن و انرژی های تجدیدپذیر تولید می شوند، آلودگی گوگرد یا نیتروژن ایجاد نمی کنند و هنوز هم چگالی انرژی بالایی دارند. سوخت استاندارد ناتو برای تأمین انرژی هواپیماها یا کشتی ها، نفت سفید، یکی از آلاینده ترین سوخت ها است.

ارتش آلمان ، بوندسوهر، ممکن است در چند سال آینده، سوخت مصنوعی را به سوخت سنتی اضافه کند.

در عین حال، تانک های برقی گزینه مناسبی نیستند. چرا که قبل از شروع جنگ، نصب به موقع ایستگاه های شارژ در میدان نبرد دشوار خواهد بود.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcjvaeo.uqexyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما