تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 84697
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد

اعلام جرم علیه پتروشیمی مسجدسلیمان به دلیل آلایندگی

اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان به دنبال تخلیه پساب آلوده توسط پتروشیمی مسجدسلیمان، علیه این واحد صنعتی اعلام جرم کرد.
اعلام جرم علیه پتروشیمی مسجدسلیمان به دلیل آلایندگی
به گزارش زیست آنلاین، محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: به دنبال تخلیه پساب آلوده توسط پتروشیمی مسجدسلیمان به محیط اطراف، از این واحد صنعتی به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی، توسط اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان به مراجع قضایی شکایت و برای این واحد صنعتی، پرونده تشکیل شد.

وی افزود: این واحد صنعتی فاقد پروانه بهره‌برداری محیط زیستی است و تصفیه‌خانه این شرکت، گنجایش حجم پساب خروجی را ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: علاوه بر آن، راه‌اندازی واحد RO (بازچرخانی آب) برای واحد کولینگ با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تکمیل حوضچه تبخیر در حال احداث، الزامی است. برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، تکمیل و در مدار قرار دادن سیستم‌های کنترل آلودگی فاضلاب صنعتی نیز اقدامی ضروری است.

وی افزود: برای تسریع در انجام این موارد، از مراجع قضایی خواستار توقف فعالیت این واحد صنعتی تا تکمیل احداث تصفیه‌خانه صنعتی شده‌ایم.

اشرفی گفت: این مجموعه باید برای دفع اصولی پساب خود، حوضچه تبخیر احداث کند؛ متاسفانه این پروژه تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل و راه‌اندازی این واحد برای جلوگیری از انتشار آلودگی شرکت بسیار ضروری است.

وی افزود: در حوادث مشابهی از تخلیه پساب پتروشیمی مسجدسلیمان، در یک ماه گذشته متاسفانه تعدادی از دام‌های اهالی منطقه تلف شدند که علت مرگ این دام‌ها توسط دامپزشکی شهرستان مسجدسلیمان در حال بررسی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: از پساب‌های تخلیه‌شده در محیط نمونه‌برداری و در آزمایشگاه اداره‌کل محیط زیست استان خوزستان آنالیز شده است و آلودگی پساب محرز شده است.

لازم به ذکر است، مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در شمال خوزستان با وسعت ۴۰۰ هکتار در جنوب سد گتوند و شمال غربی مسجدسلیمان در منطقه زیلایی قرار دارد و فاز اول این مجموعه با تولیدات اوره و آمونیاک در اردیبهشت‌ماه امسال به بهره‌برداری رسیده است./اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان

https://zistonline.com/vdcd590j.yt0on6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما