تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب : 84687
پروژه های سفت و سخت چین برای جلوگیری از کاهش انتشارات به افزایش قیمت فلزات در بازارهای جهانی منجر شده است.
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از فایننشیال تایمز، چین متعهد شده است که انتشارات کربن خود را تا نیمه های قرن کاهش دهد، اما لازمه این کار کاهش بزرگ در تولید فلزات است، چون این اهداف هزینه های تولید فلزات شرکت های بزرگ را افزایش می دهد و از این رو قیمت کمودیتی هم افزایش خواهد یافت.

این نگرانی زمانی تشدید می شود که دنیا در انتظار بهبود وضعیت اقتصادی پس از پایان کروناست.

یک دهه است که انرژی ارزان قیمت زغال سنگ چین را قادر ساخته است تا تولید و صادرات فلزات از مس گرفته تا فولاد را افزایش دهد و در نتیجه قیمت جهانی این فلزات هم کاهش یابد.

اما حالا که می خواهد قوانین سفت و سختی برای تولید انتشارات اعمال کند، تولید کنندگان فولاد و نیز معدنکاران مجبور هستند بخش بزرگی از تولید خود را کاهش دهند و این خود به افزایش تورم جهانی کمک خواهد کرد.

کولین همیلتون، تحلیل گر BMO می گوید «به خوبی مشاهده خواهید کرد که صادرات کاهش خواهد یافت. نقش چین در کاهش تورم جهانی در بخش فولاد کاملا مشخص است».

بر اساس تعهد رییس جمهور چین، این کشور تا سال 2060 به کشوری با کربن خنثی تبدیل خواهد شد. وزارت محیط زیست چین قوانین جدیدی در این رابطه منتشر کرده است که صنایعی از نیروگاه‌های برق حرارتی، پتروشیمی‌ها، زغال سنگ و تولید کنندگان مواد شیمیایی گرفته تا فولاد و دیگر فلزات و سیمان را در بر می گیرد.

چین بزرگ ترین مصرف کننده کمودیتی ها در دنیاست و هر نوع کاهش تولید مستقیما بر تورم داخلی تاثیر خواهد گذاشت.

از طرفی چین بزرگ ترین صادر کننده فلزات و محصولات نفتی تصفیه شده است که خود ممکن است به افزایش قیمت جهانی کمک کند.

چین تولید کننده 56 درصد فولاد دنیا و 57 درصد کل آلومینیوم دنیاست که هر دو هم اتفاقا صنایع انرژی بری هستند.

تولید فولاد در خارج از چین در سال 2018 فقط یک درصد افزایش یافت. چین در 2020 به تولید 1.1 میلیارد تن فولاد در دنیا دست یافت./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdccmeq4.2bq048laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما