تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : 84676
نتایج یک بررسی جامع نشان می‌دهد: بسته‌بندی پلاستیکی مواد غذایی آماده و نوشیدنی‌ها بیشترین نوع زباله‌هایی هستند که به اقیانوس‌های جهان راه پیدا می‌کنند.
بسته‌بندی مواد غذایی آماده، بیشترین زباله‌های راه یافته به اقیانوس‌های جهان
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از روزنامه گاردین، نتایج این بررسی نشان داد: کیسه های یکبار مصرف، بطری‌های پلاستیکی، ظروف غذا و بسته بندی مواد غذایی چهار نوع از بیشترین زباله هایی هستند که دریاها را آلوده می‌کنند و تقریبا نیمی از زباله‌های تولید شده توسط بشر را تشکیل می‌دهند.

همچنین در این بررسی مشخص شد: فقط ۱۰ محصول پلاستیکی از جمله درهای پلاستیکی و تجهیزات ماهیگیری سه چهارم زباله ها را تشکیل می دهند که به دلیل استفاده گسترده و تجزیه بسیار کند آن‌هاست.

محققان اظهارکردند: با شناسایی منابع اصلی پلاستیک‌های راه یافته به اقیانوس‌ها مشخص می‌شود که برای جلوگیری از راه یابی زباله از منبع آن چه اقداماتی لازم است.

محققان اسپانیایی افزودند: این موضوع که مواد پلاستیکی ۸۰ درصد زباله ها را تشکیل می‌دهد تعجب آور نیست اما وجود سهم بالایی از بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی آماده و نوشیدنی‌ها ما را شگفت زده کرده است.

این اطلاعات کمک می‌کند تا سیاستگذاران در راستای تلاش برای متوقف کردن ورود زباله ها به اقیانوس و نه تنها پاکسازی منابع آبی اقدام کنند./ایسنا

https://zistonline.com/vdcaiina.49ny015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما