تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 84674
زیست آنلاین: مهندس تایوانی موفق به طراحی و ساخت بیمارستان صحرایی شد که اجزاء آن از مواد بازیافتی هستند.
ساخت درمانگاه صحرایی از مواد بازیافت شده
به گزارش زیست آنلاین، زمانی که بیماری همه گیر کووید 19 اتفاق افتاد، معمار و مهندس تایوانی، آرتور هوانگ خواست کاری برای کمک انجام دهد. هنگامی که صنعت ساخت و ساز در سراسر جهان و به تبع ان بسیاری از پروژه های او نیز شد، هوانگ توجه خود را به حل نیاز فوری به تجهیزات پزشکی و فضای بیمارستانی معطوف کرد.

هوانگ بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Miniwiz، مستقر در پایتخت تایوان، تایپه، است. شرکتی که انواع مختلف زباله را می گیرد و آنها را به بیش از 1200 ماده تبدیل می کند که می تواند برای ساخت و ساز، فضای داخلی و محصولات مصرفی استفاده شود.

با اثر همه گیری کرونا بر حمل و نقل مواد معمول، هوانگ گزینه دیگری را پیدا کرد که هرگز کم نیست. وی می گوید: "ما در حال ساخت قطعات پزشکی، اجزای پزشکی و یک سیستم بخش مدولار پزشکی هستیم که در همه آن ها از زباله استفاده می شود."

نتیجه، بخش قابل تبدیل (MAC) بود، که به گفته Miniwiz، اولین بخش عمومی بیمارستان در جهان است که از مواد بازیافتی ساخته شده است.

این سازه با همکاری بیمارستان دانشگاه کاتولیک فو جن در تایپه طراحی شده است و ممکن است از اوایل ماه ژوئن پذیرش بیماران را آغاز کند.

دیوارهای بخش MAC از صفحاتی ساخته شده است که 90 درصد آن آلومینیوم بازیافت شده است و عایق از پلی استر بازیافت شده تشکیل شده است. دستگیره های کمد و قلاب های لباس نیز از زباله های پزشکی بازیافتی مانند PPE ساخته می شوند.

هوانگ می گوید، یک نسخه قابل حمل می تواند در 24 ساعت ساخته شود که اجازه می دهد آن را به مکانهایی که نیاز پزشکی زیادی دارند منتقل کنند.

وی گفت: من فکر می کنم که همه گیری ما را مجبور می کند که برای ارائه راه حل های سازگاری با شرایط فعلی بسیار ابتکاری عمل کنیم.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdci5qav.t1a5y2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما