تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : 84673
زیست آنلاین: فعالان حوزه توسعه گفتند که رهبران گروه هفت در صورت عدم تحقق وعده های گذشته خود در آخر این هفته، شانس موفقیت در اجلاس تغییرات آب و هوایی جهانی را در اواخر سال جاری به خطر می اندازند.
خطر شکست در اجلاس آب و هوا
به گزارش زیست آنلاین، روسای جمهور و نخست وزیران ایالات متحده، ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و انگلیس میزبان، روز جمعه اجلاس سه روزه ای را در جنوب غرب این کشور آغاز کردند و پیشرفت در زمینه کاهش سرعت گرمایش زمین از اولویت های دستور کار این نشست است.

اما برخی گروه های طرفداری گفتند G7 و دیگر کشورهای ثروتمند باید به وعده کمک سالانه 100 میلیارد دلار به کشورهای فقیر، برای بازسازی اقتصاد خود و سازگاری با تأثیرات تغییرات آب و هوایی عمل کنند یا خطر شکست در اجلاس نوامبر را بپذیرند.

استفانی دراپر، مدیر اجرایی Bond، که سازمان های توسعه را گروه بندی می کند گفت که اجلاس سازمان ملل متحد برای تغییرات آب و هوایی (COP26) در گلاسکو به این بستگی دارد که چگونه انگلیس، به عنوان میزبان مذاکرات، قادر به ترغیب سایر کشورها به اقدامات بلندپروازانه است.

دراپر در مصاحبه با خبرنگاران در فالموث، در 25 مایلی گردهمایی رهبران G7 گفت: "این رابطه دیپلماتیک با اعتماد ایجاد می شود.

کاترین پتنگل، مدیر Climate Action Network نیز گفت هیچ نشانه ای مبنی بر عمل به تعهد سالانه 100 میلیارد دلاری وجود ندارد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در ماه دسامبر گفت که دولت های ثروتمند به شدت از این وعده عقب مانده اند.

وزرای دارایی G7 در اوایل ماه جاری در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف 100 میلیارد دلاری را مجدد تأیید می کنند. آن ها گفتند: ما منتظر تعهدات بیشتر در اجلاس رهبران G7 یا پیش از COP26 هستیم."

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdchx-n6.23nkqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما