تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 84642
زیست آنلاین: بر اساس تحقیقات جدید، اقتصاد کشورهای ثروتمند در صورت عدم موفقیت در مقابله با افزایش انتشار گازهای گلخانه ای، در مقایسه با بحران کرونا، دو برابر کوچکتر خواهد شد.
ضرر بحران آب و هوا برای اقتصاد G7 دو برابر کووید 19 است
به گزارش زیست آنلاین، طبق تحقیقات Oxfam و موسسه Re Swiss، در صورت افزایش دمای 2.6 درجه سانتیگراد در مدت 30 سال آینده، که به احتمال زیاد بر اساس تعهدات و سیاستهای دولت ها در سراسر جهان این اتفاق خواهد افتاد، کشورهای گروه هفت، بزرگترین اقتصادهای صنعتی جهان، 8.5 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از دست می دهند، یا تقریباً 5 هزار میلیارد دلار از اقتصاد آنها حذف می شود.

بر اساس این تحقیقات، اقتصاد کشورهای G7 در شیوع ویروس کرونا به طور متوسط حدود 4.2 درصد کوچکتر شده است در حالی که خسارات سالانه اقتصادی ناشی از بحران آب و هوا تا سال 2050، تقریباً دو برابر بحران کرونا است.

اقتصاد انگلیس با توجه به سیاست ها و پیش بینی های فعلی، سالانه 6.5 دردصد متضرر می شود. این در حالی است که در صورت تحقق اهداف توافق نامه آب و هوایی پاریس، این رقم 2.4 درصد خواهد بود.

کشورهای دیگر بسیار شدیدتر آسیب خواهند دید، از جمله هند، که به دلیل افزایش دمای 2.6 درجه سانتیگراد، اقتصاد آن یک چهارم کوچک می یابد، در حالی که استرالیا 12.5 درصد از تولید خود را از دست می دهد و کره جنوبی تقریبا یک دهم پتانسیل اقتصادی خود را از دست دیده خواهد یافت.

رهبران کشورهای G7، انگلیس، ایالات متحده، ژاپن، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا روز جمعه در کورن وال دیدار می کنند تا در مورد اقتصاد جهانی، واکسن های کرونا، مالیات بر تجارت و بحران های اقلیمی بحث و گفتگو کنند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcdx90j.yt0oo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما