تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 84618
زیست آنلاین: کشورهای عضو گروه هفت (G7) از تلاش هایی که بانکها و شرکتها را مجبور می کند قرار گرفتن در معرض خطرات مربوط به آب و هوا را افشا کنند، حمایت می کند.
حمایت اعضای گروه هفت از اجبار شدن افشای گزارشات اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، کشورهای عضو گروه هفت (G7) از تلاش هایی که بانکها و شرکتها را مجبور می کند قرار گرفتن در معرض خطرات مربوط به آب و هوا را افشا کنند، حمایت می کند. اقدامی که برای تلاش در جهت محافظت از سیستم مالی در برابر شوک های ناشی از تغییرات آب و هوایی بسیار مهم ارزیابی می شود.

در جلسه وزرای دارایی گروه هفت در لندن، آن ها همچنین خواستار هماهنگی بیشتر برای اندازه گیری اثر شرکتها بر آب و هوا و محیط زیست شدند، و در مورد خطر تقسیم شدن به دلیل اتخاذ رویکردهای مختلف در حوزه های قضایی محلی هشدار دادند.

در بیانیه پایانی که پس از دو روز گفتگو منتشر شد، آمده است: "ما از حرکت به سمت افشای مالی اجباری مربوط به شرایط آب و هوایی که اطلاعاتی سازگار و مفید را برای فعالان بازار فراهم می کند، حمایت می کنیم

در این بیانیه در مورد تعداد روزافزون وعده های اقتصادهای بزرگ برای دستیابی به انتشار صفر خالص آمده است: این، به بسیج میلیارد ها دلار اعتبار بخش خصوصی کمک و سیاست دولت را برای پاسخگویی به تعهدات صفر خالص تقویت خواهد کرد.

بانک های مرکزی و دیگر تنظیم کنندگان مالی از این که در مناطق آن ها، اطلاعات قابل اعتمادی در مورد میزان مواجهه مشاغل با خطرات اقلیمی و سازگار بودن فعالیت های آن ها با محیط زیست وجود ندارد، ابراز گله مندی می کنند.

این داده ها اکنون اغلب به صورت داوطلبانه جمع آوری می شوند، اگرچه برخی از حوزه های قضایی مانند فرانسه پیش از این تهیه چنین گزارش هایی را اجباری کرده اند.

فشار برای اجباری کردن تهیه گزارش در تعداد زیادی از کشورهای G20 در حال بحث و بررسی است و برخی معتقدند توافق بین المللی در مورد آن می تواند تا کنفرانس اقلیمی سازمان ملل در گلاسگو بدست بیاید.

در اطلاعیه G7 اعلام شده است که افشای اجباری باید طبق توصیه های موجود توسط گروه ویژه افشای مالی مربوط به اقلیم (TCFD) انجام شود.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcg7397.ak9tq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما