تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : 84613
زیست آنلاین: روسای بزرگترین بانک های مرکزی جهان روز گذشته با حضور در یک کنفرانس سه روزه، اذعان کردند که نقش واضحی در مقابله با تغییرات آب و هوایی دارند و خواستار همکاری بانک ها، شرکت ها و دیگران برای حل بحران های پیش رو شدند.
بانک های مرکزی جهان با خطرات اقلیمی دست و پنجه نرم می کنند
به گزارش زیست آنلاین، در کنفرانس سه روزه "قوی سبز"، که نام آن برگرفته از تئوری "قوی سیاه" در مورد شوک های بزرگ سیستمی است، روسای بزرگترین بانک های مرکزی جهان، سیاست گذاران، دانشگاهیان و بارگانان را گرد هم جمع شدند.

همه شرکت کنندگان اذعان کردند که از زمانی که مارک کارنی، رئیس سابق بانک مرکزی انگلیس در سخنرانی مشهور خود در سال 2015 اعلام کرد که تغییرات آب و هوایی می تواند منجر به بحران های مالی، دارایی های مبهم و افت سطوح زندگی شود، تلاش در این مورد سرعت گرفته است.

فرانک الدرسون، رئیس NGFS ، در این مراسم گفت: شبکه چهار ساله بانکهای مرکزی و ناظران برای سبز کردن سیستم مالی (NGFS) اکنون 91 عضو در کشورهایی دارد که 88 درصد از اقتصاد جهان را در اختیار دارند و عامل 85 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای هستند.

اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس گفت که بانک وی پس از افشای یک گزارش در سال گذشته که نشان داد ردپای کربن دارایی های آن با افزایش 3.5 تا 4 درجه ای تا سال 2100 همراه است، در حال بررسی راه های سبز کردن پرتفوی سیاست های پولی خود است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز یادآوری کرد که چگونه اولین بررسی تلاش بانک های منطقه یورو برای پاسخگویی بودن در معرض خطرهای آب و هوایی، راضی کننده نبوده و اکنون بانک ها در حال دقت و توجه هستند تا با بررسی برنامه ریزی شده سال 2022 بهتر عمل کنند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcbf0bw.rhba8piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما