تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : 84606
زیست آنلاین: مقامات آمریکایی روز گذشته از برنامه هایی برای تقویت حمایت از گونه های در معرض خطر انقراض که در دولت ترامپ تضعیف شده بودند، خبر دادند.
اصلاح قوانین مربوط به گونه های در خطر انقراض که در زمان ترامپ تضعیف شده بود
به گزارش زیست آنلاین، در بیانیه ای، آژانس ماهیگیری و حیات وحش و آژانس ملی شیلات ایالات متحده اعلام کردند که فرآیندهای "اصلاح ، لغو یا احیای مجدد" پنج قانون اجرایی گونه های در معرض خطر را که در زمان رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ نهایی شد، در ماه های آینده آغاز می کنند.

این حرکت جدیدترین اقدام دولت جو بایدن برای معکوس کردن سیاست های دوستدار تجارت ترامپ است که مقررات زیست محیطی را تضعیف کرد.

اما تغییر در قوانین فدرال باید تحت یک فرآیند ایجاد قوانین عمومی قرار گیرد که ممکن است ماهها یا سالها به طول بیانجامد.

دوستداران محیط زیست این حرکت را تحسین کردند اما از دولت خواستند تا سریعتر حرکت کند.

در بیانیه گروه محیط زیستی Earthjustice که علیه بازنگری های قانون در زمان ترامپ شکایت کرد، آمده است: "ما در حال حاضر در میان بحران بی سابقه انقراض در سراسر جهان قرار داریم و گونه های در معرض انقراض وقتی برای تلف کردن ندارند."

تغییرات اعمال شده در دوران ترامپ به روشی خاتمه داد که به طور خودکار محافظت یکسانی از گونه های در معرض تهدید و گونه های در معرض خطر انجام می داد و مسئولان را به نادیده گرفتن تأثیرات اقتصادی در مورد چگونگی حفاظت از حیوانات راهنمایی می کرد.

قانون مربوط به گونه های در معرض انقراض که مربوط به دهه 1970 است، برای بازگرداندن حیواناتی مانند عقاب های طاس، نهنگ های خاکستری و خرس های گریزلی از لبه انقراض است. اما مدت هاست که این قانون باعث نگرانی بخش های حفاری، معدنکاری و سایر صنایع شده است زیرا مناطق وسیعی می توانند در لیست زمین های ممنوعه برای توسعه قرار بگیرند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcd990j.yt0oz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما