تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : 84603
زیست آنلاین: کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز گذشته با اصلاح مدیریت ترافیک هوایی این اتحادیه با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش هزینه های شرکت های هواپیمایی آسیب دیده و بهبود ایمنی موافقت کردند.
توافق اعضای اتحادیه اروپا برای اصلاح ترافیک هوایی
به گزارش زیست آنلاین، این اصلاحات که به Single European Sky معروف است، شامل ابتکارات مختلفی از جمله تقویت نقش تنظیم کننده Eurocontrol در هماهنگی و بهینه سازی جریان های ترافیک هوایی است.

کمیسیون اروپا که چنین اقدامی را در ماه سپتامبر پیشنهاد داده بود می گوید: با مستقیم تر کردن مسیرهای پروازی و کاهش تاخیرهای ناشی از فضای هوایی متراکم، می توان انتشار دی اکسید کربن از هواپیماها را تا 10 درصد کاهش داد.

یک سیستم کارآمدتر همچنین می تواند ظرفیت پروازها را افزایش دهد و به یک صنعت هواپیمایی که به دلیل همه گیری کرونا با کاهش مسافر مواجه شده است، کمک کند.

پدرو نونو سانتوس، وزیر زیرساخت و مسکن پرتغال در بیانیه ای گفت: هیچ بخشی بیشتر از هوانوردی از بحران کرونا آسیب ندید. بنابراین بسیار مهم است که این اصلاحات بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق و جامع انجام شود و هزینه های شرکت های هواپیمایی، ارائه دهندگان خدمات ناوبری هوایی یا سایر سهامداران را افزایش ندهد.

وزرای حمل و نقل اتحادیه اروپا که برای اولین بار از دسامبر 2019، در لوکزامبورگ با یکدیگر دیدار کردند، گفتند که کشورها می توانند هزینه های صنعت هوایی را برای مقاصد داخلی خود تغییر دهند تا به بهبود بهره وری زیست محیطی پروازها کمک کنند.

مذاکرات درباره متن نهایی، بین پارلمان اروپا و 27 کشور عضو این اتحادیه، قبل از لازم الاجرا شدن، آغاز خواهد شد.

کمیسیون اروپا در سال 2013 تجدید نظر در قوانین حریم هوایی را پیشنهاد کرد، اما به دلیل اختلاف انگلیس و اسپانیا در مورد فرودگاه جبل الطارق، کشورهای عضو نتوانستند به توافق برسند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcaeina.49nyw15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما