تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 84602
دادگاه عالی اروپا در لوکزامبورگ آلمان را به دلیل تولید بیش از حد اکسید نیتروژن و بالا رفتن آلودگی در بسیاری از شهرها محکوم کرد. کمیسیون اروپا پیشتر به این دلیل از آلمان شکایت کرده بود.
دادگاه عالی اروپا آلمان را به دلیل تولید بیش از حد اکسید نیتروژن محکوم کرد
به گزارش زیست آنلاین، دادگاه عالی اروپا در لوکزامبورگ EuGH در رسیدگی به شکایت کمیسیون اروپا از آلمان به خاطر تولید بالای اکسید نیتروژن در بسیاری از شهرها، رأی به محکومیت آلمان داده است. بنا بر این رأی آلمان قوانین اتحادیه اروپا را نقض کرده است. این رأی مربوط به سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ می‌شود.

رسانه‌های آلمانی نوشته‌اند که در دوران شیوع کرونا وضعیت آلودگی شهرها بسیار بهتر از قبل شده و تولید بیش از حد آلاینده اکسید نیتروژن مربوط به پیش از این دوران بوده است. علاوه بر آن آلمان از مدت‌ها پیش مقرراتی برای مدرن کردن خودروهای دیزلی و قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای تولید این نوع خودروها را اجرایی کرده است.

به گزارش وزارت محیط زیست آلمان، در سال ۲۰۱۶ تولید دی‌اکسید نیتروژن در ۹۰ شهر آلمان به طور محسوسی بالاتر از حد مجاز بوده است. تعداد این شهرها در سال ۲۰۱۹ اما به ۲۵ شهر و در سال ۲۰۲۰ پس از شیوع کرونا به شش شهر کاهش یافته است. مونیخ و هامبورگ از جمله این شش شهر هستند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ از آلمان شکایت کرد، به این دلیل که در ۲۶ شهر از جمله برلین، هامبورگ، مونیخ و اشتوتگارت به طور سیستماتیک و دائم میزان سالیانه اکسید نیتروژن بیش از حد مجازی بوده که در قانون مصوب سال ۲۰۱۰ اروپا برای این ماده آلاینده پیشبینی شده است. در دو شهر نیز میزان مجاز ساعتی این آلاینده دائما نقض شده است.

بر اساس حکمی که دادگاه عالی اروپا صادر کرده است، آلمان تعهداتش را بر اساس دستورالعمل کیفیت هوا "با عدم اتخاذ تدابیر مناسب به منظور اطمینان از انطباق با مقادیر محدود دی اکسید نیتروژن در همه مناطق از ۱۱ ژوئن ۲۰۱۰" نقض کرده است.

میزان اکسید نیتروژن بر اساس قوانین اتحادیه اروپا سالانه به طور متوسط نباید بیشتر از ۴۰ میکروگرم در هر متر مکعب باشد. همچنین تولید این آلاینده در هر ساعت نباید از مرز ۲۰۰ میکروگرم و تنها برای ۱۸ بار در سال تجاوز کند.

اکسید نیتروژن بیش از هر چیز در اثر چرخه سوخت در موتورها و نیز در کوره‌های زغال، بنزین، گاز، چوب و زباله تولید می‌شود. این ماده آلاینده بیش از همه برای بیماران مبتلا به آسم مضر است./دویچه وله

https://zistonline.com/vdcj8meo.uqexyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما