تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 84597
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد با کاهش انتشار آئروسل و آلودگی هوا به طور بالقوه جان حدود یک میلیون نفر در سال نجات می یابد.
کاهش آلودگی هوا از یک میلیون مرگ زودهنگام پیشگیری می کند
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، در سندی که با هدف کند شدن سرعت گرمایش زمین، برای ۱۹۴ کشور جهان اهدافی برای انتشار گازها تعیین شده، به انتشار آئروسل پرداخته نشده است. در حالی که افزودن آئروسل ها به اهداف آب و هوایی برای کاهش انتشار گازهای مضر می تواند به کاهش مرگ زودرس کمک کند.

محققان می گویند، براساس تحقیقی که در ژورنال Earth's Future منتشر شد، کاهش انتشار آئروسل می تواند به همان اندازه ای که برای سلامت زمین مهم است، برای زندگی انسان ها نیز مفید باشد.

«پاسکال پولونیک» نویسنده اول این مطالعه در یک خبرنامه مطبوعاتی نوشت: "اگرچه ممکن است تصور شود انتشار تمام گازهای گلخانه ای به طور صریح مضر است، اما آئروسل ها پیچیده تر هستند.

«پولونیک» دانشجوی دکتری در موسسه اقیانوس شناسی Scripps، گفت: تمام آئروسل ها برای سلامتی انسان مضر هستند، اما آنها اغلب با خنک سازی سطح زمین به خنثی کردن گرمایش کره زمین نیز کمک می کنند.

محققان تخمین می زنند که انتشار آئروسل ها ناشی از سوختن سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ و گازوئیل با ۹ میلیون مرگ زودرس در سراسر جهان مرتبط است. آنها افزودند، گرمایش زمین را می توان با کاهش بخش های تجاری و ضایعات، محدود کرد.

«کیت ریک» استادیار موسسه اقیانوس شناسی Scripps و دانشکده سیاست و استراتژی جهانی گفت: اندیشیدن در مورد چگونگی تأثیر عوامل آئروسل در نتایج سیاست های اقلیمی، فواید واقعی دارد. ابتدا ممکن است کاهش انتشار گازهای ناشی از بخش های خاص منافع زیادی داشته باشد.

براساس توافق نامه پاریس در مورد گرم شدن کره زمین، هر کشور ملزم به ارائه مشارکت تعیین شده ملی در مورد مراحل انجام شده برای دستیابی به یک هدف مشترک است. در حالی که هدف کاهش مرگ و میر جمعیت است، هر کشور به تنهایی تصمیم می گیرد که چگونه و از کجا فرآیندهای مختلف را اجرا کند.

محققان تأکید کردند که از نظر سیاست اقلیم، کشورهای مختلف اولویت های مختلفی را در کاهش گرم شدن هوا و محافظت از بهداشت عمومی به دلیل ردپاهای مختلف صنعتی دارند. این خبر پس از آن منتشر شد که سازمان هواشناسی جهانی هفته گذشته اعلام کرد باوجود اهداف تعیین شده توسط ائتلاف بین المللی، میانگین دما همچنان افزایش می یابد.

آئروسل یا هواپخش نامی است که به سوسپانسیون ذرات جامد یا قطره‌های مایع در گاز اطلاق می‌شود. به‌طورکلی منظور از هواپخش، ذرات گرد و غبار معلق در هواست. دود، ریزگرد اقیانوسی، آلودگی هوا، و مه دود امثالی از هواپخش هستند./ایرنا

https://zistonline.com/vdccmpq4.2bq0o8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما