تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 84584
درحالی که بروکسل در حال آماده سازی برنامه های جدید برای مالیات چارچوب کربن است، صنایع فولاد اروپا درخواست خود برای استثنا قرار دادن صنایع این اتحادیه را بیشتر کرده اند.
اختلاف صنایع فولاد و کمیسیون اروپا بر سر مجوزهای کربن رایگان
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از روزنامه فایننشیال تایمز، انجمن فولاد اروپا (Eurofer) طی نامه ای که به کمیسیون اروپا نوشته است از این اتحادیه خواسته است که در تعیین شرایط اعطای مجوز کربن رایگان بر اساس سیستم تجارت انتشارات ETS (Emossion Trading System) این صنایع را مستثنی کنند.

کمیسیون اروپا در ماه جولای خواستار راه اندازی مجدد برنامه «کنترل و تجارت» (cap and trade) سیستم تجارت انتشارات (ETS) شد تا به تدریج تمامی صنایع این اتحادیه تحت پوشش این نوع مالیات کربن قرار گیرند و از سویی به تدریج مجوزهای کربن رایگان تمامی بخش ها حذف شود.

از سویی برکسل برای ردپای کربن وارداتی هم مکانیسم چارچوب کربن اصلاح شده (CBAM) را راه اندازی می کند. اما انتظار نمی رود این سیستم تا قبل از سال 2023 راه اندازی شود.

اما تولید کنندگان فولاد اروپا می گویند برداشتن زودهنگام و سریع مجوزهای کربن رایگان باعث بالا رفتن هزینه های عملیاتی این شرکت ها شده و امکان سرمایه گذاری بر تکنولوژی های کم کربن را از این شرکت ها خواهد گرفت.

آنها می گویند این صنایع در حال حاضر با هزینه های کربن دست و پنجه نرم می کنند و هزینه های آلودگی خود را بالا برده اند.

به گفته این صنایع شرکت ها و تولید کنندگان اروپایی نسبت به رقبای جهانی خود هزینه هایی 10 تا گاه 100 برابر بیشتر را برای کربن تقبل می کنند در حالی که رقبای آنها در دیگر کشورها صرفا هزینه های صادرات کربن را پرداخت می کنند.

انجمن فولاد اروپا می گوید که هشت سال طول می کشد تا مکانیسم چارچوب کربن جایگزین دیگر مکانیسم ها شود.

اما کمیسیون اروپا می گوید که CBAM این اطمینان را به وجود خواهد آورد که قیمت واردات محصولات بر اساس میزان کربنی که این محصولات وارد می کنند تغییر خواهد کرد./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdci5wav.t1a5v2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما