تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 84574
زیست آنلاین: بر اساس اطلاعات سازمان دیده بان محیط زیست اروپا، میزان انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا در سال 2019 تقریبا 4 درصد کاهش یافت.
کاهش 4 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا در سال 2019
به گزارش زیست آنلاین، طبق اعلام آژانس محیط زیست اروپا، کاهش 3.8 درصدی انتشار کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال 2019، میزان انتشار آلاینده های این اتحادیه را به 24 درصد پایین تر از مقدار سال 1990 رساند.

هدف اتحادیه اروپا کاهش 55 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030، در مقایسه با مقدار سال 1990 است. بنابراین اگر اتحادیه اروپا بتواند کاهش های مشابه را برای دهه آینده ادامه دهد، به احتمال زیاد می تواند به اهداف خود دست پیدا کند.

انگلیس اهداف خاص خود را دارد. کاهش 68 درصدی میزان انتشار تا سال 2030 و کاهش 78 درصدی تا سال 2035

EEA اعلام کرد که حدود 80 درصد از کاهش میزان انتشار آلاینده های اتحادیه اروپا در سال 2019، از بخش گرمایش و انرژی بوده است.

فعالان محیط زیست گفته اند که اهداف کربن اتحادیه اروپا به اندازه کافی قوی نیست، اگرچه کشورهای عضو معتقدند که اهداف آنها سختگیرانه تر از بیشتر کشورهای دیگر است

اما میزان انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا از بخش حمل و نقل همچنان در حال افزایش است. به همین دلیل سیاست گذاری و سرمایه گذاری های جدیدی برای دستیابی به اهداف اقلیمی این اتحادیه مورد نیاز است.

لورلی لیموزین، یکی از فعالان در Greenpeace گفت: اروپا باید به سرعت سوخت های فسیلی را کنار بگذارد و انرژی بسیار بیشتری از منابع تجدیدپذیر مانند باد و خورشید تولید کند. همچنین اروپا مجبور است به طور کلی انرژی کمتری مصرف کند، از جمله در بخش حمل و نقل که انتشار در آن در حال افزایش است.

وی افزود: اتحادیه اروپا نیاز به تغییر و تحول در بخش حمل و نقل دارد. موتورهای احتراق داخلی، یارانه های هوانوردی و پروازهای کوتاه مدت باید کنار گذاشته شوند.

اروپا باید تا جای ممکن سفرهای هوایی و جاده ای را به سفر ریلی تغییر دهد و دسترسی به حمل و نقل عمومی را برای همه مردم افزایش دهد.

منبع: Guardian
 

https://zistonline.com/vdchkmn6.23nkqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما