تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : 84573
زیست آنلاین: پارلمان روسیه روز گذشته قانونی را تصویب کرد که انتشار گازهای گلخانه ای را در ابتکاری که به عنوان اولین گام برای تنظیم کربن در این کشور توصیف می شود، محدود می کند.
تصویب قانون جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای در روسیه
به گزارش زیست آنلاین، روسیه پیش از این از پذیرش توافقنامه پاریس كه كشورها را متعهد می كند هر 5 سال یکبار اهداف خود را برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای تعیین كنند، خبر داده است.

اما مسکو به دلیل اجتناب از تعیین اهداف اجباری در مورد تولید گازهای گلخانه ای برای شرکت ها، با انتقاد فعلان محیط زیست روبرو شده است.

این قانون که نیاز به تصویب مجلس عالی و امضای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور دارد،  شرکت هایی که مقادیر زیادی گازهای گلخانه ای منتشر می کنند را مجبور می کند تا میزان انتشار خود را گزارش دهند.

ولادیمیر برماتوف، رئیس کمیته محیط زیست و حفاظت از محیط زیست پارلمان این کشور گفت که این لایحه اولین قدم برای کنترل کربن در این کشور است.

روسیه در سال 2019 به توافق آب و هوایی پاریس پیوست. قرار بود اهداف جدید این کشور سال گذشته اعلام شود، اما به دلیل همه گیری کرونا، به اواخر امسال موکول شد.

هدف خودخواسته روسیه که سال گذشته توسط پوتین تکرار شد، کاهش 30 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 نسبت به سال 1990 است.

نماینده آب و هوایی روسیه ماه گذشته به رویترز گفت که روند جهانی به سمت اهداف بلند پروازانه جدید، به یک مسابقه غیر منطقی تبدیل شده است و مسکو بر تعهداتی که تاکنون داده است تمرکز خواهد کرد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcgwn97.ak9tu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما