تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 84570
رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: به منظور کاهش تنش آبی در کشور ۳۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است که استان مرکزی نیز از این اعتبار سهم دارد و طرح های مهمی در این رابطه تعریف شده است.
اختصاص ۳۲۲۰ میلیاردتومان به منظور کاهش تنش آبی کشور
به گزارش زیست آنلاین، اسماعیل نجار در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان مرکزی اظهار کرد: بحث تغییر اقلیم یک واقعیت انکارناپذیر است، در سال ۹۸ شاهد بارش‌های سیل‌آسا در کشور بودیم و به‌علت همین بارش‌ها یک ترسالی در کشور حادث شد، این بارش‌ها با وجود خسارت در بخش‌های مختلف مزایای زیادی نیز برای کشور داشت. با توجه به کاهش ۵۲ درصدی بارش‌ها در کشور، خشکسالی تبعات منفی در تولیدات بخش کشاورزی دارد و این مسئله اشتغال و امنیت غذایی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: به منظور کاهش تنش آبی در کشور ۳۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است که استان مرکزی نیز از این اعتبار سهم دارد. در کشور متاسفانه اعتقاد و باوری به پیشگیری از خطرات و خسارات و بحران وحود ندارد و اعتبار چشمگیری اختصاص نمی یابد، اما در عوض پس از بروز حوادثی از جمله سیل سال ۹۸ حدود ۲۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت هزینه می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: اعتبار پیشنهاد شده به سازمان برنامه و بودجه برای پیشگیری در سال ۹۸ بالغ بر ۵۴۸۰ میلیارد تومان بود که ۳۰۰ میلیارد آن پذیرفته شد و در سال گذشته نیز رقم پیشنهادی حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان بود که ۶۰۰ میلیون آن پذیرفت شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص پرداخت تسهیلات به کشاورزان برای جبران خسارت‌های ناشی از خشکسالی و سرمازدگی، گفت: امسال حدود دو هزار میلیارد تومان برای استمهال تسهیلات کشاورزان و برای گذر از خشکسالی در نظر گرفته شده است، همچنین سازمان برنامه و بودجه با پیشنهاد سه هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های کشاورزی موافقت کرده است.

 نجار با بیان اینکه باید فعالان حوزه کشاورزی در زمانی که درآمد خوبی دارند به بحث کاهش خسارت در زمان بحران نیز توجه کنند، تصریح کرد: مدیریت قبل از آغاز بحران باید در دستور کار قرار بگیرد، بیمه محصولات کشاورزی یکی از راهکارهای مناسب برای جبران خسارت در زمان بحران است، توسعه بیمه در مناطق پر ریسک باید مدنظر قرار بگیرد.

وی افزود: برای عشایر ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۲۰۰ میلیارد تومان کمک بالاعوض در نظر گرفته شده است، همچنین یک میلیارد راس دام توسط وزارت جهاد کشاورزی از دامداران خریداری می‌شود تا از کشتار دام و حضور واسطه‌ها جلوگیری به عمل آید.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بیمه اجباری ساختمان جهت ۳۰ میلیون خانوار عملیاتی می‌شود که اولویت با نهادهای حمایتی کمیته امداد امام، بهزیستی و خانواده‌های ناتوان است.

نجار تاکید کرد: مدیریت بحران کشور موفق به تهیه ۲۵ فروند بالگرد امداد برای کمک به حادثه دیده‌گان شده است./ایسنا

https://zistonline.com/vdcdzk0j.yt0o56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما