تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 84558
زیست آنلاین: چین قصد دارد کنترل صنایعی مانند فولاد و آلومینیوم را که در آن ها استفاده از انرژی و تولید گازهای گلخانه ای زیاد است، شدت ببخشد.
سختگیری چین برای پروژه های آلاینده
به گزارش زیست آنلاین، پس از چندین دهه گسترش سرسام آور صنعت، چین اکنون وعده داده است كه قبل از سال 2030 شروع به كاهش انتشار كربن كرده و تا سال 2060 به کربن خنثی برسد، از این رو در برخی مناطق كنترل های بهره وری انرژی را تشدید خواهد کرد.

وزارت محیط زیست و اکولوژی چین (MEE)، در دستورالعمل های ارسالی به مسئولین محلی محیط زیست، از آن ها خواسته است که کیفیت محیط زیست را به عنوان محور اصلی در نظر بگیرند، به ویژه اگر پروژه های آلاینده در حال گسترش باشند.

MEE گفت: "پروژه های جدید و گسترده پتروشیمی، شیمیایی و کک سازی باید در پارک های صنعتی، مطابق با قوانین و مقررات مستقر شوند.

مقامات، نباید بدون ارائه جزئیات بیشتر، دستورالعمل ها را برای پالایش نفت، اتیلن، فولاد، کک سازی، آلومینیوم و سایر پروژه هایی که تأثیرات زیست محیطی یا خطرات بالایی دارند، کاهش دهند.

در دستور العمل ها آمده است که MEE کارخانه های تولید فولاد را که در مناطق اصلی قرار دارند، تشویق می کند تا از فرایندهای طولانی ساخت فولاد که از کوره بلند و مبدل استفاده می کنند، به کوره های قوس الکتریکی تبدیل شوند.

این سازمان از مسئولان محیط زیست استانی این کشور خواسته است تا پروژه های محلی با شدت مصرف بالای انرژی و آلایندگی را هماهنگ و مدیریت کند، نتایج یافته ها را تا پایان ماه اکتبر به این سازمان گزارش دهند و هر شش ماه آن را به روز کنند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcjoieo.uqexizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما