تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : 84554
قوانین جدید خودرویی در بریتانیا، خودروهای کلاسیک را تهدید می کنند.
سخت گیری برای خودروهای کلاسیک در بریتانیا
به گزارش زیست آنلاین، همان طور که می دانید از دسامبر سال 2020، قوانین جدیدی در خصوص مالیات و عوارض خودروهای کلاسیک در بریتانیا وضع شده که به قیمت این خودروها هنگام خرید و فروش، 30 درصد می افزاید. به عنوان مثال خودرویی که تاکنون 30 هزار دلار قیمت گذاری می شد، خرید آن 39 هزار دلار هزینه بر می دارد.

علاوه بر این در شهر لندن محدودیت های جدیدی برای دارندگان خودروهای کلاسیک وضع شده است.  در این محدودیت جدید، دارندگان خودروهای کلاسیک باید هفته ای 650 پوند بابت ورود به خیابان های لندن بپردازند. و این بخشی از راهکارهای کاهش آلایندگی دولت است. طبیعی است لطمه اصلی به این دارندگان خودروهای کلاسیک نمی خورد، چون دارندگان این خودروها راه هایی را می دانند که همین هزینه ها را به مشتریان خود تحمیل کنند.

در بریتانیا یک اتحادی شکل گرفته تحت عنوان «اتحاد خودروهای کلاسیک و تاریخی» Historic And Classic Vehicles Alliance که سرواژه آن شده است HCVA. حالا این اتحادیه می گوید سخت گیرانه تر شدن استفاده از خودروهای تاریخی و کلاسیک، به 100 هزار شغل در بریتانیا لطمه می زند. آنها اعتقاد دارند که این ماجرا از این طرز تفکر نشأت می گیرد که داشتن خودروی کلاسیک نشانه لاکچری بودن است؛ پس هر کس که سوار خودروی کلاسیک است باید عوارض و مالیات بیشتری بپردازد، چون برای لاکچری بازان که خیالی نیست. اما جای یک موضوع در این بحث خالی است، مکانیک ها و کارگران خطوط تولید لوازم یدکی خودروها هستند که تاوان سخت گیرانه تر شدن این قوانین را می دهند. این قوانین قصد تنبیه لاکچری بازان را دارد و می خواهد عوارض و مالیات آنها را افزایش دهد اما در عمل دود آن به چشم کارگران طبقه متوسطی می رود که در صنعت تعمیر و نگهداری خودروهای کلاسیک مشغول به کار هستند.

به گفته ی این اتحادیه HCVA، صنعت تعمیر و نگهداری خودروهای کلاسیک در بازار بریتانیا سالانه 18.3 میلیارد پوند فعالیت اقتصادی ایجاد می کند که فقط داخلی نیست بلکه یک تجارت بین المللی هم هست.

در 25 ماه مه (4 خرداد) HCVA‌ خبری را منتشر کرد و در آن قوانین جدید واردات و صادرات خودروهای کلاسیک مورد بررسی قرار گرفته است و این مقررات از ابتدای سال جاری اجرایی شده اند. از دسامبر 2020، واردات خودروهای کلاسیک به انگلستان مشمول 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده VAT‌و 10 درصد تعرفه واردات خودروهای کلاسیک می شود که جمعاً 30 درصد به قیمت واردات خودروهای کلاسیک می افزاید.

از نظر این اتحادیه،‌ وضع چنین قوانینی، سخت گیری بیش از حد است و از آثار و عواقب آن از دست رفتن مشاغل در بین مردم خواهد بود. پیشنهاد HCVA این است که بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، سیاست گذاران و قانون گذاران بهتر است باعث رونق خودروهای کلاسیک شوند نه آن که پا روی خرخره آنها بگذارند. چون این کار باعث حفظ مشاغل در بخش های مختلف از جمله متخصصان نوسازی، نمایندگی ها، تأمین کنندگان قطعات یدکی و به طور کلی در بخش خدمات پس از فروش خودروها می شود. این اتحادیه HCVA‌ همچنین عضو هم می پذیرید و قصد دارد به حمایت خود از صنعت خدمات و سرگرمی کلکسیون داری و خودروهای کلاسیک و تاریخی ادامه دهد./سایپا نیوز

https://zistonline.com/vdcfjtdc.w6djtagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما