تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 84551
رودخانه آووس آخرین رودخانه وحشی اروپاست و جمعی پویشگران گرد هم جمع شده‌اند تا برای نجات این رودخانه مبارزه کنند.
تلاش برای نجات آخرین رودخانه وحشی اروپا
به گزارش زیست آنلاین، رودخانه آووس به طول ۳۰۰ کیلومتر، از یونان می آید و با گذر از آلبانی به دریای آدریاتیک می ریزد. این رودخانه بکر خانه بیش از یک هزار گونه متفاوت است.

برنامه ساخت بیش از ۳۰ سد آبی برای تولید برق این رودخانه را تهدید می کند.

پروفسور آلیکو میهو از دانشکده بیولوژی دانشکاه تیرانا می گوید: «رودخانه‌ها کریدور مهاجرت گونه‌ها هستند با محدود کردن جریان رودخانه بواسطه سد چنین کریدوری دیگر وجود نخواهد داشت. گونه‌ها، زیست‌گاهها، همه چیز، همه چیزهای با ارزش نابود می شوند.»

یک کارزار بین‌المللی خواستارشناسایی این رودخانه بعنوان یک پارک ملی شده است. این کار می تواند ساخت سدها درمحدوده این رودخانه را متوقف کند.

پروفسور آلیکو میهو از دانشکده بیولوژی دانشکاه تیرانا می گوید: «شناسایی این رودخانه بعنوان پارک ملی چیزی است که ما قویا خواستارش هستیم. از این همه منابع طبیعی که مورد بهره‌برداری قرار می گیرد. بگذارید این رودخانه باقی بماند.»

دکتر کتی مک‌کینون، رئیس کمیسیون جهانی مناطق حفاظت شده می گوید: «این یک فرصت نادر برای حفاظت واقعی از یکی از آخرین رودخانه‌های بزرگ وحشی است. این یک سرمایه برای اروپاست اما همچنین سهیم شدن در تلاش ها برای حفاظت جهانی از زمین است . / یورو نیوز

https://zistonline.com/vdccspq4.2bq0p8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما