تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : 84549

ال ان جی آمریکا به دنبال توسعه جذب کربن

تطابق با قوانین اقلیمی برای ادامه رقابت گازی آمریکا و روسیه
صادر کنندگان گاز طبیعی مایع ایالات متحده پرده از تلاش هایی برداشتند که به آنها امکان می دهد در تاسیسات جدید مایع سازی گاز میزان تولید کربن را کاهش دهند.
ال ان جی آمریکا به دنبال توسعه جذب کربن
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از روزنامه فایننشیال تایمز صادرکنندگان گاز طبیعی مایع ایالات متحده به دنبال پروژه های چند میلیارد دلاری گاز طبیعی هستند تا فشارها بر خود را برای مطابقت با قوانین مربوط به اقلیم کاهش دهند.

از این رو این تولید کنندگان امروزه در پی کاهش انتشارات کربن این مراکز هستند.

در سال های اخیر و به دنبال رشد انفجاری تولید نفت و گاز شیل در آمریکا، این کشور تبدیل شده است به یکی از قدرت های صادر کنده ال ان جی دنیا.

افزایش تولید و صادرات ال ان جی در ایالات متحده از یک سو به قطع وابستگی انرژی این کشور کمک می کند و از سویی دیگر رقابت این کشور با روسیه در تسلط بر بازارهای جهانی را افزایش می دهد.

اما سختگیری های جهانی در باره انتشارات کربن و گاز متان از تاسیسات مایع سازی گاز مانعی در راه شرکت هایی بوده است که به دنبال پروژه های بزرگ ال ان جی هستند به طوری که حتی خطر خط خوردگی برنامه های گاز مایع ایالات متحده هم وجود دارد. از این رو این شرکت ها مجبور هستند پروژه هایی را پی بگیرند که انتشارات کمتری داشته باشد.

اروپا در تلاش است مالیات سازگاری مرزی را که به اجرا بگذارد که بر این اساس تولید کنندگان انتشارات باید جریمه بیشتری پرداخت کنند. اگر این تلاش ها به نتیجه برسد نگرانی شرکت های ال ان جی ایالات متحده که با روسیه، قطر و دیگر تولید کنندگان در رقابت هستند بیشتر خواهد شد.

توسعه دهندگان ال ان جی ایالات متحده به دنبال توسعه نصب تجهیزات گران قیمت جذب کربن در تاسیسات خود هستند. در کنار آن اقدمات دیگری هم انجام می دهند از جمله الزام به خرید گاز از تامین کنندگانی که انتشارات خود را کنترل می کنند.

ونچر گلوبال (Venture Global) یکی از این توسعه دهندگان است که هفته گذشته اعلام کرد برنامه ریزی کرده است که تجهیزات جذب و ذخیره سازی کربن را در تاسیسات خود نصب کند. این تجهیزات قادر خواهند بود تا سالانه یک میلیون تن دی اکسید کربن جذب کنند. این تجهیزات در تاسیسات جدیدالحداث 5.8 میلیارد دلاری صادرات ال ان جی آمریکا از خلیج مکزیک در لوئیزیانا نصب می شوند.

شکرت نکس دیکیت (NextDecade) دیگر صادر کننده ال ان جی آمریکا هم چنین برنامه ای دارد و قرار است 90 درصد انتشارات دی اکسید کربن خود را از تاسیسات 8 میلیارد دلاری ریوگراند در تگزاس جذب کند.

جذب و ذخیره سازی کربن اخیرا از سوی شرکت های نفت و گاز به عنوان راهی برای ادامه مجوزهای تولید سوخت های فسیلی در نظر گرفته می شود. اما این روش هنوز هم هزینه بر است و آن طور که باید و شاید توسعه نیافته است./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcjhieo.uqexxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما