تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : 84526
زیست آنلاین: مطالعات نشان می دهد که این تغییرات باعث کاهش 127 میلیون تنی انتشار کربن در انگلیس می شود و به این کشور کمک می کند تا اهداف آب و هوایی را محقق کند.
هفته کاری چهار روزه باعث کاهش ردپای کربن می شود
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس یک مطالعه، یک هفته کاری چهار روزه بدون کاهش حقوق، میزان کربن انگلستان را به طرز چشمگیری کاهش داده و به این کشور کمک می کند تا اهداف آب و هوایی الزام آور خود را برآورده سازد.

این مطالعه نشان داد که حرکت به سمت یک هفته چهار روزه تا سال 2025، میزان تولید گازهای گلخانه ای انگلیس 127 میلیون تن کاهش می دهد، که بیش از 20 درصد کاهش و معادل خارج کردن کل ناوگان اتومبیل های شخصی این کشور است.

هفته کاری کوتاهتر در چند سال گذشته مورد توجه اقتصاددانان، مشاغل و برخی سیاستمداران قرار گرفته است. شرکت Unilever از دسامبر گذشته اجرای آزمایشی یک ساله این طرح را آغاز کرد را اعلام کرد و دولت های اسپانیا و اسکاتلند طرح های آزمایشی را در سطح ملی آغاز کردند.

طرفداران می گویند کاهش ساعات کار باعث ایجاد شغل، بهبود سلامت روحی و جسمی افراد و تقویت خانواده ها و جوامع می شود.

گزارش اخیر نشان داد که این تغییر می تواند از افزایش شدید بیکاری پس از بیماری کرونا جلوگیری کند و اکثر شرکت های بزرگتر می توانند از طریق بهره وری بالاتر یا افزایش قیمت ها با این شرایط کنار بیایند.

این مطالعه، که توسط سازمان محیط زیستی Platform London و 4 Day Week Campaign انجام شد، نشان داد که یک هفته کاری چهار روزه همچنین می تواند نقشی اساسی در مقابله با افزایش شرایط اضطراری آب و هوا داشته باشد و نه تنها باعث کاهش انتشار از محل کار و حمل و نقل با انرژی بالا می شود، بلکه باعث کاهش رد پای کربن کالاهایی  می شود که در انگلیس مصرف اما در خارج از کشور تولید می شوند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcepn8v.jh8ewi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما