تاریخ انتشار :شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 84520
رئیس شورای راهبردی انتقال آب خلیج فارس به استان فارس ،با بیان اینکه لوله گذاری خط انتقال آب خلیج فارس به استان فارس مرداد امسال آغاز می‌شود اظهار داشت:در کشور ما تجربه انتقال آب آغاز شده و چند خط در حال حاضر در دست اجرا و یکی از آنها هم به بهره برداری رسیده است.
لوله‌گذاری خط انتقال آب خلیج فارس به فارس مرداد امسال آغاز می‌شود
به گزارش زیست آنلاین، سید محمدرضا رضازاده در جلسه بررسی مشکلات آب و موانع سد راه صنعت اظهار داشت: با توجه به اهمیت روزافزون مسئله آب در توسعه کشورها و در کشور ما که رو به خشکی پیش می رود و بخش های عمده استان فارس هم فاقد منابع آبی نیز می باشد از چند وقت پیش استاندار فارس و نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز و مجمع نمایندگان استان به فکر شکل گیری یک شورای راهبردی برای پیگیری مسائل آب استان و استفاده از منابع مختلفی که وجود داشته شدند.

وی افزود: بر همین اساس یک شورای راهبردی شکل گرفته که یکی از مهم ترین و اطمینان بخش ترین راه کارهایی که برای تامین آب صنعتی در استان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد استفاده از آب دریا است که در کشور ما هم تجربه آن آغاز شده و چند خط در حال حاضر در دست اجرا و یکی از آنها هم به بهره برداری رسیده است.

رئیس شورای راهبردی انتقال آب خلیج فارس ادامه داد: خوشبختانه استان فارس از چند سال پیش گروهی از مردم همین استان سرمایه گذاری را شروع کرده و مجوزهای لازم گرفته شده و طرح‌های طرح انتقال آب دریا به استان فارس که در مرحله اول در مناطق لامرد و مهر، منطقه ویژه اقتصادی و صنایع مختلف مستقر هستند مطرح شده و بخشی از عملیات اجرایی تاسیسات آب شیرین کن صورت گرفته و بخشی از مسیر آماده سازی شده که در همین قالب بنااست شرکت جدیدی این امور را دنبال می‌کند.

رضازاده اضافه کرد: ما در برنامه بنا داریم شرکتی را با مشارکت شرکت سرمایه گذاری که در استان با نام فرا آبرسان سرزمین و یکی از شرکت‌های زیر مجموعه ایمیدرو که وظیفه ذاتی آن ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه معادن در کشور است ایجاد کنیم.

وی گفت :مقدمات کار فراهم شده و بر اساس برنامه زمانبندی تفاهم شده ،امید است تا پایان مرداد ماه این شرکت شکل و شروع به فعالیت کند.

رئیس شورای راهبردی انتقال آب خلیج فارس بیان داشت: قول مساعد حمایت مالی و در اختیار گذاشتن تسهیلات از طریق مختلف برای این شرکت در نظر گرفته شده است.

رضازاده ابراز داشت : تاکنون بازدیدهایی صورت گرفته و امروز هم بازدید هایی بود که از محور شیراز- فیروزآباد- مهر - لامرد و پارسیان در برنامه داشته و از واحدهای صنفی که ممکن است در آینده با توجه به طرح‌های توسعه نیاز آبی قابل توجهی را داشته باشد بازدید و برای آینده در مسیر انتقال آب در رفع نیاز این صنایع پیش بینی لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل امروز با بازدیدی که از سد هایقر صورت گرفت آبگیری سد را پیش بینی کرده و از کارخانه بزرگ کربنات سدیم و مسائل و موانع سد راه پیشرفت این کارخانه مورد توجه قرار گرفت.

رئیس شورای راهبردی انتقال آب خلیج فارس بیان کرد: کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد با توجه به طرح‌های توسعه آینده میزان‌نیاز این کارخانه به آب تا ۴۰ میلیون متر مکعب در سال خواهد رسید که عدد قابل توجهی می‌باشد و نیاز بیشتر برای تامین آب پایدار دارد.

با تمام وجود از سرمایه گذاران بخش خصوصی شهرستان حمایت می‌کنیم

در ادامه  این نشست فرماندار شهرستان فیروزآباد اظهار داشت:رفع موانع سرمایه گذاری و تلاش برای تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این منطقه و فراهم کردن زمینه های مناسب برای آنان از جمله اهداف ما بوده است.

حسین آرگیو  با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی دولت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در منطقه است، افزود: شهرستان فیروزآباد به عنوان یکی از مناطق مستعد دارای ظرفیت و توانمندیهای خوب اقتصادی است که شرایط مناسبی برای جذب سرمایه گذار دارد.

فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت: ایجاد اشتغال دغدغه اصلی و اولویت دار این شهرستان است که در این زمینه از بخش خصوصی و سرمایه گذار حمایت می کنیم.

 آرگیو گفت: همه ما وظیفه داریم با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری شرایط لازم را برای مشارکت و تشویق و جذب سرمایه گذاران فراهم کنیم.

فرماندار فیروزآباد اظهار داشت: با توجه به جوان بودن جمعیت این شهرستان و آمار بالای بیکاری، نگاه و چشم انداز مسئولان نظام و دولت تدبیر و امید توسعه و رونق اقتصادی و فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان است.

کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد مصمم در جهت راه اندازی فاز دوم و احداث کارخانه سیمان

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در این نشست اظهار داشت : کارخانه کربنات سدیم طرح توسعه و بهره برداری فاز دوم این کارخانه و مجوز و احداث کارخانه سیمان سه طرح مهم این کارخانه می باشد که کارخانه به جد پیگیری‌هایی انجام داده اند.

سید رضا ساداتی افزود:طرح توسعه ای و ظرفیت یک و نیم میلیون تنی به سه میلیون و واحد یک میلیون تنی سیمان با هدف صادرات که با اعتبار بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز می‌باشد.

وی ادامه داد:مجوز تاسیس کارخانه سیمان گرفته شده و در بحث توسعه کارخانه کربنات سدیم مصمم بوده که این طرح علاوه بر واحد موجود توسعه خود را به هدف مورد نظر نزدیک کند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: مهمترین مولفه ای که تهدید کننده صنعت در این نقطه است کمبود آب بوده که با نگاهی ویژه شورا برای انتقال آب از خلیج فارس دنبال می‌شود و می‌توان آینده نزدیک امیدوار به آب پایدار بود.

وی گفت : تسریع در امر انتقال آب از خلیج فارس با حمایت و پشتیبانی مجمع نمایندگان و رئیس و شورای راهبردی انتقال آب خلیج فارس با توجه به بارش ناپایدار باران و ذخیره سازی های آب در پشت سدها در این منطقه می‌توان صنعت را در استان فارس استوار نگه داشت./ایرنا

https://zistonline.com/vdciuwav.t1a5r2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما