تاریخ انتشار :شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 84517
مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: نشت نفت یکی از سکو‌های نفتی باعث آلودگی خلیج فارس در نزدیکی جزیره خارگ شد.
آب‌های جزیره خارگ باز هم به نفت آلوده شد
به گزارش زیست آنلاین، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: آلودگی نفتی ناشی از نشت نفت از یکی از سکو‌های نفتی که جمعه رخ داد، موجب ایجاد آلودگی نفتی در خلیج فارس و در اطراف جزیره خارگ شده است که باید اقدام‌های پاکسازی برای کاستن از خسارت‌های زیست محیطی به سرعت انجام گیرد.
 
او  افزود: آلودگی نفتی ناشی از فعالیت سکو‌های نفتی سال‌ها است که در خلیج فارس رخ می‌دهد، و اقدام‌های پیشگیرانه جدی گرفته نمی‌شود و یا کافی نیست زیرا شاهد اینگونه آلودگی‌ها به صورت پی در پی و گسترده هستیم.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: این اداره کل در سال‌های اخیر به ناچار پس از اخطاریه و مکاتبات فراوان، بر اساس وظایف ذاتی خود علیه آلوده‌کنندگان شکایت و خسارت‌های وارد آمده را برآورد کرده است و اکنون پرونده‌هایی در مراجع قضائی برای پیگیری جبران خسارت‌ها و بازسازی زیست بوم در حال رسیدگی است.
 
قلی نژاد عنوان کرد: آلودگی نفتی موجب آسیب فراوان به زیست‌بوم دریایی و تنوع زیستی دریا و خسارت به آبزیان می‌شود که با توجه به اینکه خلیج فارس یک زیستگاه و زیست‌بوم ارزشمند به شمار می‌رود و معیشت صیادان بومی وابسته به آن است، باید شرکت‌های نفتی برای جلوگیری از آلودگی‌ها،  اقدام‌های پیشگیرانه را در اولویت قرار دهند./خارگ نیوز

https://zistonline.com/vdcefn8v.jh8ezi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما