تاریخ انتشار :شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 84512
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با تاکید بر ضرورت گسترش اقتصاد سبز در استان خوزستان گفت: صنایع متقاضی رفع آلایندگی می توانند از تسهیلات کم بهره صندوق ملی محیط زیست بهره مند شوند.
صنایع متقاضی رفع آلایندگی در خوزستان مشمول دریافت تسهیلات کم بهره شدند
به گزارش زیست آنلاین، سیدسلطان حسینی امین اظهارداشت: به منظور رفع آلایندگی و جلوگیری از تخریب محیط زیست، صندوق ملی محیط زیست به صنایع متقاضی، تسهیلات کم بهره با سود ۱۰ تا ۱۲ درصد و با اقساط بلند مدت ارائه می‌کند.

وی تصریح‌کرد: پرداخت این تسهیلات در صورت احراز شرایط لازم و با توجه به طرح های ارسالی صنایع متقاضی به اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان انجام خواهد شد.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز خاطرنشان‌کرد: مبلغ تسهیلات مربوط به منابع مالی صندوق ملی محیط زیست ویژه صنایع متقاضی رفع آلایندگی حداکثر تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز یادآورشد: برابر با بند "ن" تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹،  ۳۵ درصد از عوارض آلایندگی وصول شده از محل یک درصد از قیمت فروش تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به سازمان حفاظت محیط زیست (صندوق ملی محیط زیست) اختصاص می‌یابد.

حسینی امین با تاکید بر اینکه این منابع باید در راستای کاهش آلایندگی صنایع و گسترش اقتصاد سبز هزینه شود ادامه‌داد: واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی ‌کنند، طبق تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست( تا پانزدهم اسفند ماه هر سال برای اجراء در سال بعد)، همچنین پالایشگاه‌های نفت و واحدهای پتروشیمی، علاوه بر مالیات و عوارض، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش به عنوان عوارض آلایندگی هستند.

بر اساس این گزارش، اداره کل حفاظت محیط زیست اعلام کرده بود که ۲۰۰ واحد صنعتی آلاینده در خوزستان وجود دارد.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت ایران در تولید ۱.۵ درصد کربن منتشره در سطح کشور نقش دارد و در خوزستان نیز میزان آلاینده‌ای که این شرکت تولید می کند از صنایع دیگر بیشتر است./ایرنا

https://zistonline.com/vdcj8ieo.uqexvzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما