تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : 84499
زیست آنلاین: برای کسانی که قصد سفر از لیورپول به بلفاست یا بارسلونا به جزایر بالئاریک را دارند اما نگران ردپای کربن خود در سفر با هواپیما هستند، یک شرکت کوچک مستقر در بدفورد یک راه حل جالب دارد: کشتی های هوایی تجاری.
کشتی های هوایی می توانند انتشار کربن را 90  کاهش دهند
به گزارش زیست آنلاین، Hybrid Air Vehicles، که 84 سال پس از فاجعه هیندنبورگ، یک کشتی هوایی سازگار با محیط زیست توسعه داده است، ابراز امیدواری کرد از سال 2025 بتوان از آن در خطوط هوایی استفاده کرد.

اما ردپای کربن بسیار کمتری تولید می کنند. HAV گفت که ردپای دی اکسید کربن به ازای هر مسافر در این کشتی هوایی حدود 4.5 کیلوگرم خواهد بود، در حالی که این رقم برای هواپیماهای جت حدود 53 کیلوگرم است.

سایر مسیرهای برنامه ریزی شده شامل لیورپول به بلفاست است که پنج ساعت و 20 دقیقه به طول می انجامد. همچنین سفر در مسیرهای اسلو به استکهلم‌ شش و نیم ساعت و سیاتل به ونکوور بیش از چهار ساعت زمان می برد. مسیرهای کشتی هوایی Airlander 10 که گنجایش ۱۰۰ نفر را دارد شامل بارسلون به پالما در مدت چهار ساعت و نیم است.

مدیران این شرکت می گویند این یک محصول لوکس نیست بلکه یک راه حل عملی برای چالش های ناشی از بحران آب و هوا است.

آن ها می گویند 47 درصد پروازهای هواپیمایی منطقه ای، شهرهایی را به هم متصل می كنند كه فاصله آنها كمتر از 230 مایل (370 كیلومتر) است و با این كار مقدار زیادی دی اکسید كربن منتشر می شود.

ما هواپیماهایی داریم که برای پیمودن مسافت بسیار طولانی طراحی شده اند اما برای طی مسافت بسیار کوتاه هم استفاده می شوند، در حالی که راه حل بهتری نیز وجود دارد.

این کشتی های هوایی در ابتدا به عنوان وسیله نظارتی برای مأموریت های اطلاعاتی در افغانستان طراحی شده بود. HAV ادعا می کند پیش بینی ها ارزش بازار کشتی های هوایی را طی 20 سال آینده 50 میلیارد دلار نشان می دهد. هدف این شرکت فروش 265 فروند از این کشتی های در این دوره است.

https://zistonline.com/vdcdno0j.yt0on6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما