تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : 84492
مديركل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوين توانير عنوان کرد:

توسعه نيروگاه‌های تجديدپذير و توجه به بهره‌وری انرژی، راهكار گذر از اين مرحله

مديركل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوين توانير گفت: راهكار گذر از اين مرحله توسعه نيروگاه‌های تجديدپذير و توجه بيشتر به بهره‌وری انرژی است.
توسعه نيروگاه‌های تجديدپذير و توجه به بهره‌وری انرژی، راهكار گذر از اين مرحله
به گزارش زیست آنلاین، "هادي مدقق" در خصوص دلايل خاموشی های اخير گفت: رشد مصرف در بخش صنايع و به‌ويژه صنايع انرژي‌بر مانند سيمان، پتروشيمی، فولاد و... يكي از مهمترين دلايل افزايش مصرف در كشور به‌شمار می رود، اين درحالی است كه برخی از صنايع راندمان بسيار پايين اما مصرف انرژی بسيار بالايی دارند.

وی همچنين به نقش چاه‌های كشاورزی نيز اشاره كرد و افزود: حدود 300 هزار چاه كشاورزی موجود در كشور، 9 هزار مگاوات برق مصرف مي‌كنند و امسال از اسفندماه وارد مدار شده بودند كه بار زيادی  به شبكه برق تحميل کرده است.

مدقق عامل بعدي در بروز خاموشی ها را افزايش دمای هوا و كاهش تراز سدها و توليد نيروگاه‌هاي برق آبي دانست و افزود: هم اكنون حدود 40 درصد از نيروگاه‌های برق آبی را در مدار نداريم.

مديركل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوين توانير در عين حال به نقش رمزارزها نيز اشاره كرد و گفت: امسال پديده رمزارزها باعث تحميل 2 هزار مگاوات بار جديد و غيرمجاز به شبكه برق شد، اين درحالی است كه اكنون رمز ارز تنها به مفهوم سوزاندن سوخت فسيلی و آلوده كردن محيط زيست شده است.

مدقق با بيان اين كه در حال سپری كردن تجربه ای هستيم كه كشورهای توسعه يافته دنيا در دهه 70 ميلادی به لحاظ كمبود انرژی با آن روبه رو شده بودند، خاطرنشان كرد: نشانه‌هاي اين مرحله با كمبود گاز در زمستان پديدار شده بود و بايد اضافه كنيم كه هرچه بيشتر پيش برويم، تنها افزايش ظرفيت توليد برق به دليل محدود بودن سوخت‌های فسيلی، كارساز نخواهد بود.

وي اضافه كرد: راهكار گذر از اين مرحله توسعه نيروگاه‌های تجديدپذير و توجه بيشتر به بهره‌وری انرژی است.
مدقق گفت: هوشمندسازی ابزار بهره‌وری انرژی است و هدف آن رصد رفتار مصرفی تك تك مشتركان است./پاون

https://zistonline.com/vdcgxt97.ak9ty4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما