تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : 84480
زیست آنلاین: دولت بایدن در آغاز فصل طوفان و آتش سوزی، با دو برابر کردن بودجه آژانس مدیریت بحران این کشور کمک می کند تا ایالت ها خود را برای مقابله با حوادث آماده کنند.
افزایش بودجه آژانس مدیریت بحران آمریکا برای مقابله با بحران های آب و هوایی
به گزارش زیست آنلاین، دولت بایدن اعلام کرد که یک میلیارد دلار برای کمک به جوامع برای آمادگی در برابر وخیم تر شدن بلایای طبیعی هزینه خواهد کرد.

این تغییر، ابعاد کنونی برنامه آژانس مدیریت بحران (FEMA) را که قبل از وقوع یک فاجعه به ایالت ها و دولت های محلی برای کاهش آسیب پذیری آنها پول می دهد، دو برابر خواهد کرد. ایجاد دیوارهای حائل دریایی، مرتفع کردن یا جابجایی خانه های مستعد سیل از جمله این برنامه ها است.

جو بایدن در حین بازدید روز دوشنبه از مقر FEMA پیش از شروع طوفان های امسال گفت: ما برای حفظ امنیت آمریکایی ها از هیچ هزینه و تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. در عین حال ما هرگز نمی توانیم بصورت صد در صد آماده باشیم.

بودجه جدید کمتر از آنچه است که برخی از کارشناسان می گویند مورد نیاز می باشد، به ویژه به دلیل اینکه این گرمایش زمین به طور مکرر و مخرب باعث ایجاد طوفان ها، سیل، آتش سوزی و سایر بلایا می شود.

سال گذشته ایالات متحده 22 بلای طبیعی را تجربه کرد که خسارت هر کدام از یک میلیارد دلار فراتر رفت، که یک رکورد محسوب می شود.

دولت این کشور همچنین از تلاش جدید ناسا برای اندازه گیری تأثیرات تغییرات اقلیمی خبر داد. این ابتکار، به نام "رصدخانه سیستم زمین"، شامل پنج ماهواره جدید خواهد بود که با هزینه 2.5 میلیارد دلاری از سال 2023 تا 2029 در مدار قرار خواهند گرفت. ناسا اعلام کرد که هر ماهواره به طور منحصر به فرد برای فعالیت با باقی ماهواره ها برای ارائه نمای کلی از زمین، از بستر تا جو طراحی خواهد شد.

منبع: The New Yor Times

https://zistonline.com/vdcdzo0j.yt0oj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما