تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : 84469
زیست آنلاین: دی اکسید کربن در آزمایشات جدیدی در سراسر انگلیس، با استفاده از درختان، تراشه سنگ و زغال چوب از هوا حذف می شود.
آزمایشات گسترده جذب دی اکسید کربن از هوا در انگلستان
به گزارش زیست آنلاین، دانشمندان می گویند که عدم موفقیت در کاهش سریع انتشار گازهای گلخانه ای به این معنی است که برای دستیابی به انتشار صفر خالص تا سال 2050 و توقف بحران آب و هوا، بخشی از دی اکسید کربن باید از جو خارج شود.

پروژه 30 میلیون پوندی که توسط موسسه تحقیقات و نوآوری انگلستان تأمین شده است، روش های انجام این کار را به طور موثر و مقرون به صرفه در بیش از 100 هکتار زمین آزمایش می کند که آن را به یکی از بزرگترین آزمایشات در جهان تبدیل خواهد کرد.

پیتلند های تخریب شده در Pennines و west Wales، دوباره مرطوب شده و مجدداً کاشته می شوند، در حالی که تراشه های سنگی که با خرد شدن و تبدیل آن ها به خاک، دی اکسید کربن را جذب می کنند، در مزارع Devon ، Hertfordshire و mid-Wales آزمایش می شوند.

ذغال چوب ویژه ای که biochar نامیده می شود نیز در یک محل دفع فاضلاب، در سایت های قدیمی معدن و خاکریزهای راه آهن دفن می شود.

همچنین بهترین روش در مقیاس بالا، یعنی استفاده از درختان برای جذب کربن، در سراسر انگلیس از جمله در اراضی وزارت دفاع  مورد بررسی قرار خواهد گرفت. آخرین آزمایش، برای اولین بار در مقیاس تجاری، پتانسیل حذف کربن در محصولات انرژی مانند بید و میکانتوس را اندازه گیری می کند. این محصولات برای تولید انرژی سوزانده می شوند، در نتیجه انتشار دی اکسید کربن به دام افتاده و در زیر زمین ذخیره می شود.

دانشمندان درهیئت بین دولتی تغییرات اقلیمی به این نتیجه رسیده اند که به غیر از کاهش انتشار و حذف میلیاردها تن دی اکسیدکربن در سال تا سال 2050، هیچ راهی برای حفظ درجه حرارت جهانی زیر 1.5 درجه سانتیگراد وجود ندارد.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcaoyna.49nyi15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما