تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 84458
زیست آنلاین: بر اساس بررسی های انجام شده، از 100 شهر جهان که در معرض خطرات زیست محیطی هستند، به جز یکی باقی در آسیا و 80 درصد در هند یا چین قرار دارند.
99 درصد شهرهای آسیب پذیر جهان در آسیا قرار دارند
در این گزارش ارزیابی ریسک آمده است: بیش از 400 شهر بزرگ با مجموع جمعیت 1.5 میلیارد نفر، به دلیل ترکیبی از آلودگی های کوتاه مدت زندگی، کاهش منابع آب، امواج گرمای کشنده، بلایای طبیعی و شرایط اضطراری آب و هوا در معرض خطر "زیاد" یا "شدید" قرار دارند.

جاکارتا، پایتخت اندونزی که گرفتار آلودگی، جاری شدن سیل و موج گرما است، در رده نخست قرار داد.

اما هند، میزبان 13 شهر از 20 شهر جهان که بیشتر در معرض خطر هستند، ممکن است ترسناک ترین آینده را بین هر کشور دیگری تجربه کند.

در تحلیل، Verisk Maplecroft، تحلیلگر ریسک تجاری، دهلی رتبه دوم شاخص جهانی بین 576 شهر را دارد و پس از آن چنای (سوم)، آگرا (ششم) ، کانپور (دهم) ، جیپور ( 22 ام) و Lucknow ( 24 ام) قرار دارد. بمبئی با 12.5 میلیون نفر جمعیت در جایگاه بیست و هفتم است.

با در نظر گرفتن فققط آلودگی هوا، که هر ساله باعث مرگ زودرس بیش از 7 میلیون نفر در سراسر جهان می شود، از جمله یک میلیون نفر فقط در هند، 20 شهر با بدترین کیفیت هوا در مناطق شهری با حداقل یک میلیون نفر، همه در هند هستند و دهلی در رده اول قرار دارد.

چین گرچه از هندوستان ثروتمندتر است اما با چالش های بزرگ زیست محیطی نیز روبرو است. بر اساس این گزارش، از 50 شهر در سراسر جهان که بیشترین آلودگی آب را تجربه می کنند، 35 شهر در چین قرار دارد.

لیما، پایتخت پرو تنها شهر غیر آسیایی است که در این لیست صد نفره قرار جای گرفته است.

شاخص آب و هوا، تهدید حوادث شدید، آسیب پذیری انسانی و توانایی سازگاری کشورها را در نظر گرفته است. این گزارش اولین سلسله ارزیابی های ریسک برای شهرها است و تهدیدات زندگی، پتانسیل سرمایه گذاری، دارایی های املاک و مستغلات و ظرفیت عملیاتی را ارزیابی می کند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdciv5av.t1a5w2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما