تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : 84456
یک شرکت دانش‌بنیان توانست سیستم سولفورزدایی مواد هیدروکربنی به روش نوین کاتالیستی را در مقیاس صنعتی راه‌اندازی کند.
دانش‌بنیان‌ها سیستمی نوین راه‌اندازی کردند که آلایندگی حامل‌های انرژی را کاهش می‌دهد
به گزارش زیست آنلاین هادی نصیری مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان مبتکران پترو پژوه سپاهان گفت: در این شرکت طراحی، ساخت و راه اندازی سیستم سولفورزدایی مواد هیدروکربنی به روش نوینODS  کاتالیستی در مقیاس صنعتی انجام می‌گیرد. این شرکت موفق شد تا این کارخانه سولفورزدایی از نفت و میعانات گازی را راه‌اندازی کند و تا کنون چندین واحد دیگر نیز در شهرهای مختلف احداث شده است.

وی ادامه داد: از نظر قیمت این شرکت دانش‌بنیان توانسته است فاصله خود را با رقبای خارجی حفظ کند و محصول خود را علی رغم کیفیت خوب با نرخ کمتری به مشتری عرضه کند.  در پروژه اخیر که توسط این شرکت راه‌اندازی شد، حلال وایت اسپریت بسیار با کیفت، با سولفور 16 پی‌پی‌ام تولید شد که با توجه به کیفیت کار جوانان و مهندسان ایرانی، از سوی مسئولین این بخش مورد استقبال قرار گرفت. با توجه به آمارهایی که داریم، قیمت احداث این کارخانه توسط این شرکت دانش‌بنیان، حدود یک چهارم قیمت پیشنهادی دیگر رقبا بوده است.

نصیری در توضیح کارایی‌های این محصول، افزود: همانطور که می‌دانیم کاهش سولفور مواد هیدروکربنی در حامل‌های انرژی سبب کاهش آلودگی محیط زیست و همچنین افزایش گرید مواد سوختی و به طبع آن افزایش قیمت می‌شود. حاصل تجربه و تحقیق متخصصین این شرکت، استفاده از روش ODS کاتالیستی است که یکی از نوین‌ترین و کارآمد‌ترین روش‌های سولفورگیری است. سیستم سولفور‌زدایی ابداعی به گونه‌ای طراحی شده است که برای انواع نفتا، میعانات گازی، گازوییل، روغن و مازوت مناسب بوده و میزان سولفور را به صورت قابل توجه کاهش می‌دهد.

مدیر عامل شرکت مبتکران پترو پژوه سپاهان همچنین بیان کرد: سرمایه گذاران حوزه صنعت نفت و پتروشیمی و پالایشگاه‌ها از جمله مصرف‌کنندگان عمده این محصول محسوب می‌شوند. شرکت دانش بنیان مبتکران پترو یک شرکت فنی مهندسی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی واقع در اصفهان است و اعضاء این گروه از نخبگان دانشگاهی کشور هستند.

نصیری در توضیح فعالیت‌های شرکت افزود:  این واحد دانش بنیان، فعالیت خود را با تأسیس واحدهای کوچک شیمیایی در سال ۱۳۸۶ آغاز کرد  و تاکنون بیش از ۳۰ پروژه صنعتی را با موفقیت به انجام رسانده است. فعالیت‌های این شرکت کلیه خدمات مهندسی در حوزه فرآیندهای شیمیایی و نفتی از جمله طراحی، ساخت تجهیزات، نصب و راه‌اندازی را شامل می‌شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای گسترش فعالیت در شرکت‌های دانش بنیان، گفت: گسترش صادرات این فناوری به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عمان و قطر، احداث واحد‌های سولفورزدایی در پالایشگاه‌های کشور جهت کاهش سولفور مواد هیدروکربنی سنگین به عددهای بسیار پایین و تحقیق و توسعه در زمینه واحد سولفورزدایی مازوت از جمله برنامه‌های کاری است که این شرکت برای تحقق آنها تلاش خواهد کرد./معونت علمی فناوری ریاست جمهوری

https://zistonline.com/vdcg3t97.ak9tn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما