تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : 84441
زیست آنلاین: کمیسیون عالی برنامه ریزی چین اعلام کرد این کشور قصد دارد تا سال 2025 از 60 درصد زباله های خانگی شهری خود مجدد استفاده کند.
چین قصد دارد تا سال 2025 از 60  درصد زباله های خود استفاده مجدد کند
به گزارش زیست آنلاین،  چین تلاش می کند پس از عدم دستیابی به برخی از اهداف خود در سال های 2016 تا2020، ظرفیت حمل و نقل زباله خود را بهبود بخشد.

با افزایش جمعیت شهری که مقادیر فزاینده ای کالا مصرف می کنند و بیشتر شهرهای بزرگ که توسط دپوهای زباله محاصره شده اند، مقابله با حجم زباله در حال رشد، به عنوان یکی از بزرگترین چالش های چین شناخته می شود.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) اعلام کرد که ظرفیت حمل و نقل پسماند شهری در سال گذشته به 1.27 میلیون تن در روز رسیده است که در مقایسه با سال 2015، 63 درصد افزایش داشته است، اما برخی از مناطق هنوز هم در تلاشند تا حجم فزاینده زباله را مدیریت کنند.

طبق اعلام این کمیسیون، نیمی از شهرهای چین کارخانه های زباله سوز احداث نکرده اند و بسیاری از شهرهای مناطق مرکزی و غربی نیز نتوانسته اند به اهداف ساماندهی به زباله های خطرناک برسند.

همزمان با افزایش نرخ استفاده از زباله شهری به 60 درصد، چین، سطح سوزاندن زباله را تا حدود 65 درصد افزایش خواهد داد، در حالی که پارسال این مقدار 45 درصد بود.

چین اکنون مقرراتی را وضع کرده است که باعث می شود مردم زباله های خود را تفکیک کنند و باعث محدودیت استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف و بسته بندی های غیر قابل بازیافت می شود. این کشور همچنین واردات زباله های خارجی را ممنوع کرده است.

علاوه بر این موارد، چین طرح های مختلف بازیافت و همچنین یک برنامه "شهر بدون زباله" را با هدف مقابله با پسماند جامد که تا 70 میلیارد تن در سال 2019 تخمین زده شده است، راه اندازی کرده است.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdca6yna.49nyy15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما