تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 84427
زیست آنلاین: بر اساس مطالعه جدیدی که در مجموعه مقالات آکادمی علوم ملی ایالات متحده آمریکا منتشر شده است، آلودگی هوا ناشی از تولید مواد غذایی در ایالات متحده با حدود 15،900 مرگ زودرس در هر سال مرتبط است.
ارتباط مرگ و میر انسان ها با آلودگی هوا ناشی از تولید مواد غذایی
به گزارش زیست آنلاین، از این تعداد، حدود 12700 مرگ (حدود 80 درصد) مربوط به تولید غذاهای حیوانی است.

دانشمندان سالهاست می‌دانند كه كشاورزی، منجر به آلودگی هوا می شود. اما كارشناسان می گویند این مطالعه اولین مطالعه كامل از مرگ و میر مربوط به تولید انواع خاصی از مواد غذایی است که ارائه می شود.

جوشا آپته، استاد دانشگاه کالیفرنیا می گوید: وقتی ما به منابع بزرگ آلودگی هوا در ایالات متحده فکر می کنیم، در ذهن ما خودروها و دودکش ها ظاهر می شوند. اما به نظر می رسد که کشاورزی نیز یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا است. بنابراین ما باید برای سلامتی خود به آن اهمیت بدهیم.

این مطالعه بر روی یک نوع خاص از ذرات ریز آلودگی  که به PM2.5 معروف است، تمرکز کرد.

این ذرات در هوایی که تنفس می کنیم معلق مانده و اندازه آن کمتر از ضخامت قطر موی انسان است. اما علیرغم اندازه کوچک، این ذرات با میلیون ها مرگ زودرس در سطح جهان و همچنین مشکلات جدی قلبی عروقی و تنفسی به ویژه در کودکان و افراد مسن مرتبط است.

ذرات PM2.5 با شخم زدن و احتراق سوخت در تجهیزات کشاورزی در مزارع وارد هوا می شوند.

اما این مطالعه نشان داد که اکثر مرگ های زودرس به انتشار آمونیاک از ضایعات دام و کود مرتبط است. آمونیاک موجود در هوا با سایر مواد شیمیایی واکنش داده و ذرات خطرناکی ایجاد می کند.

محققان روش هایی را شناسایی کردند که هم مصرف کنندگان و هم کشاورزان می توانند به کاهش این نوع آلودگی کمک کنند.

خوردن گوشت قرمز کمتر و رژیم های غذایی گیاهی می تواند فواید زیادی برای سلامتی نیز داشته باشد.

این مطالعه نشان داد که جایگزینی مرغ به جای گوشت قرمز می تواند سالانه تقریباً از 6300 مرگ و میر مرتبط با آلودگی هوای ناشی از کشاورزی جلوگیری کند و حتی با تغییرات وسیع به سمت رژیم های گیاهی، می توان از 13،100 مرگ در سال جلوگیری کرد.

این مطالعه به چند روش برای کاهش تولید آمونیاک توسط کشاورزان اشاره کرده است. استفاده دقیق از کود به منظور به حداکثر رساندن تولید محصول می تواند کمک کند. دامداران همچنین می توانند با پوشاندن ضایعات حیوانی و تزریق کود در مزارع به جای محلول پاشی، آمونیاک ناشی از کود را کاهش دهند.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcefe8v.jh8ewi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما