تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 84402
مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از بروز رسانی دستورالعمل های فنی و اجرایی در بخش بیابان خبرداد..
 به روز رسانی دستورالعمل های فنی و اجرایی بخش بیابان
به گزارش زیست آنلاین، وحید جعفریان گفت: مطالعه، شناسایی و مديريت پديده بيابان زايي و كنترل فرسايش بادي در مناطق بياباني كشور از جمله وظايفي است كه با سیاستگذاری و برنامه ریزی از سوی سازمان جنگل ها، در دفتر امور بیابان مديريت مي شود.

جعفریان، دسترسي سريع كارشناسان و دست اندركاران بخش بيابان زدایي به شاخص هاي فني و اجرايي بروز و کارآمد را از ضروریات اصلی برشمرد و افزود: شاخص های فنی و بکارگیری روش های نوین می تواند به اجراي اين پروژه‌ها در حداقل زمان ممكن سرعت ببخشد.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه دستورالعمل های فنی و اجرایی بر اساس آخرین دستاوردهای علمی و تجارب پروژه های موفق در کشور و جهان تهیه شده از لحاظ نمودن تکنولوژی های جدید مقابله با فرسایش بادی برای بروزرسانی نرم های عملیات اجرایی سخن به میان آورد و افزود: ضابطه مند کردن دستورالعمل های فنی و اجرایی بخش بیابان با استفاده از بادشکن های زنده و غیرزنده، نهالکاری و مراقبت و آبیاری، مدیریت جنگل های دست کاشت بیابانی، مدیریت رواناب، حفاظت و قرق، بذرپاشی و بذرکاری از ابتدای سال 1400 در دست اجرا قرار دارد .

مدیرکل دفتر امور بیابان در ادامه تصریح کرد: بکار گیری شاخص ها و روش های جدید علاوه بر کاهش هزینه ها و ارتقاء اثربخشی، بخشي از نيازهاي فني و اجرايي نيروهاي دست اندركار بيابان زدایي و كنترل فرسايش بادي كشور را تامين می نماید.
به گفته جعفریان، مهمترین رویکرد این دستورالعمل ها بر پایه مشارکت مردم تعریف شده و متاثر از سیاست ها و برنامه های چهارده گانه سازمان جنگل ها در سال 1400 است.

این مسئول بخش بیابان سرانجام یادآوری کرد: در سال جاری حداقل 50 هزار هکتار از عرصه های بیابانی کشور با مشارکت مستقیم مردم، جوامع محلی و بهره برداران مورد حفاظت، احیا و بهره برداری پایدار قرار می گیرد./سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری

https://zistonline.com/vdchikn6.23nkvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما