تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 84397
زیست آنلاین: طرحی در بزرگترین مجموعه انبارهای آمریکا با هدف الکتریکی شدن کامیون های دیزلی که منابع آلودگی محسوب می شوند، طراحی شده است و می تواند الگویی برای محدودیت ها در جای دیگر باشد.
قانون جدید آلودگی برای خرید آنلاین در آمریکا
به گزارش زیست آنلاین، جنوب کالیفرنیا محل بزرگترین انبارهای کشور آمریکا است. قطب هزاران سازه ماموت، که از کامیونهای دیزلی استفاده می شود و به تغذیه اشتهای روز افزون آمریکایی ها برای خرید آنلاین کمک کرده و در عین حال در بدتر شدن آلودگی هوا در کشور نیز سهیم است.

روز جمعه، صدها نفر از ساکنان برای پشتیبانی از یک قانون مهم که انبارها را مجبور به پاک کردن میزان انتشار خود می کند، در یک جلسه دادرسی آنلاین حضور پیدا کردند.

این قانون جدید، که حدود 3،000 عدد از بزرگترین انبارهای منطقه که توسط آمازون و سایر فروشندگان استفاده می شود را تحت تأثیر قرار می دهد، آن ها را مجبور می کند تا میزان انتشار کامیون هایی که از آن ها استفده می کنند را کاهش دهند یا اقدامات دیگری برای بهبود کیفیت هوا انجام دهند.

این قانون که اواخر روز جمعه توسط هیئت 13 نفره منطقه مدیریت کیفیت هوا در ساحل جنوبی با رای 9-4 به تصویب رسید، مقدمه ای برای تنظیم صنعت تجارت الکترونیکی در حال انفجار فراهم می کند، که در مدت همه گیری کرونا هر چه بیشتر رشد کرده و منجر به یک افزایش چشمگیر در ساخت انبارها شده است.

مراکز انبار در سراسر آمریکا، از جمله دره Lehigh در شرق پنسیلوانیا، نیوجرسی، دالاس، آتلانتا و شیکاگو ایجاد شده اند.

این تغییرات همچنین می تواند باعث  هرچه سریعتر الکتریکی شدن کامیون های باری شود. این اقدام گامی مهم در جهت کاهش انتشار گاهای گلخانه ای از صنعت حمل و نقل، بزرگترین منبع گازهای گلخانه ای گرم کننده زمین در این کشور است. این انتشارها سهم عمده ای در ایجاد اکسیدهای نیتروژن دودزا و آلودگی گازوئیلی ذرات دارند که با مشکلات برای سلامتی از جمله مشکلات تنفسی همراه هستند.

منبع: The New York Times

https://zistonline.com/vdca0ena.49nyo15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما