تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : 84391

آمریکا جذابترین کشور برای تجدیدپذیرهاست

رتبه دوم و سوم آلمان و چین در جذابیت بازار انرژی های پاک
آی اچ اس مارکیت می‌گوید در رتبه بندی کشورها از نظر بازار سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر، ایالات متحده همچنان جذاب ترین کشور برای این نوع سرمایه گذاری هاست.
آمریکا جذابترین کشور برای تجدیدپذیرهاست
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از وورلد اویل، جو بایدن در تلاش است با «برنامه مشاغل آمریکایی» میزان سرمایه گذاری فدرال را در انرژی های تجدیدپذیر افزایش دهد اما ایالات متحده پیش از این هم بر اساس رتبه بندی IHS Markit به عنوان جذاب ترین کشور برای سرمایه گذاری در این زمینه شناخته شده بود.

جذاب ترین کشور برای سرمایه گذاری انرژی تجدیدپذیر

در این رتبه بندی انرژی های تجدیدپذیر غیرآبی درنظر گرفته شده است که شامل انرژی بادی فراساحلی، انرژی بادی ساحلی و صفحات خورشیدی است و این رتبه بندی ایالات متحده را در بازه زمانی منتهی به دسامبر 2020 در جایگاه اول دنیا قرار می دهد.

سرزمین اصلی چین در سال گذشته توانسته است نیمی از کل انرژی های تجدیدپذیر غیرآبی اضافه شده را از آن خود کند و در جایگاه سوم رتبه بندی جذابترین کشورها بعد از آلمان قرار گیرد.

در «رتبه بندی جذاب ترین بازارهای جهانی انرژی های تجدیدپذیر IHS Markit» از روش اختصاصی یکپارچه‌ای استفاده شده است که در آن 35 بازاری بررسی شده‌اند که انتظار می رود تا سال 2030 حدود 90 درصد انرژی های تجدیدپذیر غیرآبی را تولید کنند.

هفت زیررده در این رتبه بندی استفاده شده است: چارچوب سیاستگذاری‌های فعلی، زیرساخت‌های بازار، مساعدت‌های سرمایه گذار، آمادگی زیرساخت‌ها، ریسک درآمدها و پیش‌نگری‌های بازگشت سرمایه، سهولت رقابت و میزان فرصت‌های کلی برای هر بازار.

هر بازار در هر زیر رده یک امتیاز مخصوص به خود برای هر کدام از انرژی های تجدیدپذیر از جمله صفحات خورشیدی، انرژی بادی ساحلی، انرژی بادی فراساحلی و امتیاز کلی انرژی های تجدیدپذیر می گیرد.

رتبه نهایی هر کشور ترکیبی از رتبه‌های به دست آمده برای این انرژی هاست.

ادوارد سالا د ودرونا، مدیر اجرایی بخش جهانی انرژی های تجدیدپذیر و تکنولوژی های انرژی های پاک در IHS Markit می‌گوید: انرژی های بادی فراساحلی، بادی ساحلی، و صفحات خورشیدی تا سال 2030 بیش از 80 درصد از کل ظرفیت اضافه شده انرژی را از آن خود خواهند کرد. در حالی که در سال 2020 بالاترین میزان سرمایه گذاری مربوط به دو بازار بود: چین و ایالات متحده. و نزدیک به 50 بازار توانستند در سال گذشته رشد خود را دو برابر کنند.

فرانسه و اسپانیا بر اساس زیرساخت های قوی بازار که در آنها مکانیسم تامین آماد به صورت باثباتی در جریان است و اهداف انرژی های پاک بلند مدت است، در این رتبه بندی رده های چهارم و پنجم ار اشغال کرده اند. فاکتورهای مشابهی هم ژاپن را در رده هشتم و هلند را در رده نهم قرار داده است. در این کشورهای انرژی بادی فراساحلی نقش ویژه ای بازی می کند.

در هند هم اهداف قوی و ابتکارات تامین باثبات خدمات و آماد رتبه این کشور را به 6 رسانده است درحالی که در استرالیا مساعدت سرمایه گذاری است که این کشور را در رتبه هفتم دنیا قرار داده است.

لازم به ذکر است که «رتبه بندی جذاب ترین بازارهای جهانی انرژی های تجدیدپذیر IHS Markit» هر دو سال یکبار به روز رسانی می شود./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcezx8v.jh8eoi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما