تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : 84387
بازیگران ال ان جی ایالات متحده جذب کربن را به عنوان راهکاری برای ارائه تصویری سبزتر از خود انتخاب کرده اند.
بازیگران ال ان جی آمریکا به دنبال افزایش رقابت‌پذیری با جذب کربن
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از بلومبرگ، توسعه دهنده های ال ان جی در ایالات متحده به دنبال این هستند که تصویر سبزتری از خود در دنیا به نمایش بگذارند و رقابت پذیری خود را در دنیا و در بین شرکت های ال ان جی بالا ببرند. از این رو تکنولوژی جذب کربن را انتخاب کرده اند.

چینری انرژی و سمپرا انرژی، دو شرکت بزرگ صادرکننده گاز طبیعی مایع شده، ال ان جی، اعلام کرده اند که به دنبال ایجاد ظرفیت های جذب و ذخیره سازی کربن در تاسیسات خود هستند.

ماه گذشته نکست دیکیت در هیوستون هم اعلام کرده بود که تاسیسات جداگانه جذب و ذخیره سازی کربن را راه اندازی خواهد کرد.

این شرکت ها به دنبال این هستند که با پروژه های اینچنینی بتوانند تعداد مشتریان خود را به ویژه در اروپا افزایش دهند.

به دلیل حجم ذخایر گاز شیل در ایالات متحده، ال ان جی LNG در این کشور ارزان ترین سوخت در تمام دنیاست، به همان میزان هم ردپای کربن آنها بالاست.

اتحادیه اروپا یکی از کلیدی ترین مشتریان این شرکت هاست و از صادرکنندگان آمریکایی خواسته است انتشارات خود را کاهش دهند.

جف مارتین، مدیر اجرایی شرکت سمپرا می گوید «سبز کردن زنجیره ارزش در آمریکای شمالی چیزی است که هم فروشنده و هم خریدار باید انجام دهند و من فکر می کنم این اقدم رقابت پذیری ایالات متحده را در دنیا بیشتر خواهد کرد».

سمپرا به دنبال ایجاد تاسیسات جذب و ذخیره سازی کربن در پورت آرتور و ترمینال صادرات ال ان جی تگزاس و واحد ال ان جی کامرون در لوئیزیاناست.

از سویی کاهش انتشارات توربین های الکتریکی، موافقتنامه های خرید برق و تجدیدپذیرها و تولید هیدروژن در دستور کار این شرکت قرار می گیرد.

چینری هم به عنوان بزرگ ترین صادر کننده ال ان جی ایالات متحده، به دنبال ایجاد تاسیسات جذب کربن در واحد کورپوس کریستس در تگزاس و در ترمینال سابین‌پس در لوئیزیاناست. این شرکت قراردادی با رویال داچ شل بسته است تا بتواند ال ان جی های تولید شده کربن خنثی را به اروپا صادر کند./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcjateo.uqexozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما