تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : 84374
زیست آنلاین: سیاست گذاران اتحادیه اروپا احتمالاً اهداف ملی در مورد گسترش انرژی های تجدیدپذیر طرح خواهند کرد تا این اطمینان حاصل شود که این اتحادیه به اهداف خود در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خواهد رسید.
به گزارش زیست آنلاین، کمیسیون اروپا در حال تهیه یک بسته جامع از سیاست های آب و هوایی است که در ماه جولای رونمایی می شود و هدف آن کاهش سریعتر انتشار گازهای گلخانه ای در تمام بخش های اقتصاد است.

دیدریک سامسون، یکی از اعضای کمیسیون اروپا گفت این بسته اهداف ملی الزام آوری را برای 27 کشور اتحادیه اروپا برای افزایش استفاده از انرژی از منابعی از جمله باد و خورشید تعیین می کند.

هدف فعلی اتحادیه اروپا افزایش سهم انرژی های تجدیدپذیر به 32 درصد از بسته انرژی در سراسر اتحادیه اروپا تا سال 2030 است. این در حالی است که این سهم در سال 2019 چیزی کمتر از 20 درصد بود.

این هدف نیاز به افزایش دارد تا اتحادیه اروپا را در مسیر هدف جدید آب و هوایی خود برای کاهش حداقل 55 درصد انتشار خالص در اقتصاد تا سال 2030 در مقایسه با سال 1990 ،که ماه گذشته تصویب شد، قرار دهد.

سهم انرژی های تجدیدپذیر در کشورهای این اتحادیه بسیار متفاوت است. انرژی های تجدیدپذیر بیش از 50 درصد از سبد انرژی سوئد در سال 2019 را تشکیل داد، در حالی که این سهم در لوکزامبورگ، مالت و هلند زیر 10 درصد بود.

اهداف ملی می توانند این عدم تعادل را برطرف کنند.

لهستان، که بیش از 70 درصد از برق خود را از زغال سنگ تأمین می کند، قصد دارد تا سال 2040، 10 تا 16 گیگاوات ظرفیت خورشیدی، 7 تا 10 گیگاوات ظرفیت بادی ساحلی و 8 تا 11 گیگاوات ظرفیت بادی فراساحلی ایجاد کند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcfjmdc.w6djeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما