تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 84365
زیست آنلاین: تحقیقات نشان داده است که اهداف جدید آب و هوایی که در هفته های اخیر توسط ایالات متحده و سایر کشورهای ثروتمند اعلام شد، جهان را در مسیر گرمایش جهانی حدود 2.4 درجه سانتی گراد قرار داده است.
اهداف آب و هوایی کشورهای ثروتمند جهان مطابق با توافق پاریس نیست
به گزارش زیست آنلاین، در این پیش بینی، 0.2 درجه سانتیگراد بهبود نسبت به پیش بینی قبلی یعنی 2.6 درجه سانتیگراد وجود دارد، اما هنوز هم به طور قابل توجهی بالاتر از هدف توافق پاریس برای نگه داشتن افزایش درجه حرارت، پایین تر از 2 درجه سانتیگراد نسبت به سطح قبل از صنعتی شدن است.

تحلیلگران گفته اند اگر كشورهای اصلی با برنامه های بهتری گام بردارند و اگر همه كشورها سیاست های جدیدی را برای انجام تعهدات خود اتخاذ کنند، اهداف همچنان قابل دستیابی خواهد بود.

پیش بینی های Climate Action Tracker لزوماً دقیق نیست، اما این ارقام هم در مورد اهمیت مشارکت ایالات متحده، دومین انتشار دهنده گازهای گلخانه ای جهان و سایر کشورهای ثروتمند در تعیین اهداف تازه انتشار و هم چگونگی انجام کارهای بیشتر برای رسیدن به اهداف توافق پاریس، ایده هایی می دهد.

تجزیه و تحلیل ها نشان داد، به منظور دستیابی به اهداف پاریس، اهداف بزرگتری از چین، بزرگترین منتشر کننده گازهای گلخانه ای جهان و سایر کشورها مورد نیاز است.

Climate Action Tracker دریافت در حالی که کشورهایی که عامل تقریباً سه چهارم انتشار گازهای گلخانه ای در جهان هستند، اهدافی را برای کاهش کربن تا صفر خالص تعیین کرده اند یا در حال بررسی آن هستند، در اکثر کشورها، سیاست ها از اهداف عقب مانده است.

سیاست های بسیاری از کشورها هنوز با تعهدات آنها مطابقت ندارد. تجزیه و تحلیل ها نشان داد که بر اساس سیاست های فعلی، انتظار می رود دمای جهان 2.9 درجه سانتیگراد افزایش یابد.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcftmdc.w6djvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما