تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : 84364

تشدید قانون تغییرات اقلیمی در آلمان

ترجمه از محمد مهدی براتی
زیست آنلاین: انتظار می رود پس از آنكه دادگاه قانون اساسی این کشور به دولت آنگلا مرکل دستور داد قانون تغییرات آب و هوایی را تشدید کند، این قانون هفته آینده در کابینه دولت مطرح شود.
تشدید قانون تغییرات اقلیمی در آلمان
به گزارش زیست آنلاین، هفته گذشته، دادگاه قانون اساسی آلمان اعلام کرد که دولت در تعیین چگونگی کاهش انتشار کربن تا سال 2030 تا تقریباً  مقدار صفر تا سال 2050 موفق نبوده است و این به طور ناعادلانه ای برای نسل های آینده مشکل ساز خواهد بود.

قانون سال 2019 که پس از کشمکشهای فراوان بین محافظه کاران و شرکای ائتلاف سوسیال دموکرات آنها، مورد موافقت قرار گرفت، شامل تعهد کاهش انتشار حداقل 55 درصدی دی اکسید کربن تا سال 2030 نسبت به مقدار سال 1990 است.

هدف این قانون این است که تا سال 2050 تقریباً هیچ دی اکسید کربنی منتشر نشود.

با توجه به اینکه سبزپوشان محیط زیست در بیشتر نظرسنجی های قبل از انتخابات فدرال در سپتامبر در رتبه نخست قرار دارند، احزاب حاکم می خواهند به سرعت در مورد تغییرات توافق کنند اما تاکنون اتفاق نظر وجود بوجود نیامده است.

برخی از محافظه کاران خواستار هدف بلند پروازانه تری برای کاهش انتشار دی اکسید کربن، حداقل 65 درصد تا سال 2030 شده اند و برخی می خواهند بزرگترین اقتصاد اروپا قبل از سال 2050 بدون کربن باشد.

از جمله گزینه های کاهش انتشار می توان به گسترش انرژی های تجدیدپذیر و افزایش سریعتر قیمت دی اکسید کربن نسبت به برنامه ها اشاره کرد.

انتظار می رود گفتگوی های بیشتری در این هفته انجام شود.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdceex8v.jh8epi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما