تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : 84347
زیست آنلاین: یک گروه از دانشمندان می گویند که برنامه جبران کربن جنگل کالیفرنیا، ده ها میلیون اعتبار ایجاد کرده است که ارزش سوال برانگیزی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی دارد.
برنامه کالیفرنیا مزایای آب و هوایی جنگل ها را بیش از حد برآورد می کند
به گزارش زیست آنلاین، CarbonPlan، گروهی که در مورد یکپارچگی برنامه هایی که برای جبران انتشار کربن طراحی شده اند تحقیق می کند، اعلام کرد که 29 درصد از جبران کربن جنگل ها که میزان انتشار کربن را که جبران می کنند، در مجموع 30 میلیون تن به ارزش تقریبی 410 میلیون دلار بیش از مقدار واقعی تخمین زده شده است.

به جای بهبود مدیریت جنگل برای ذخیره سازی کربن اضافه، اشکالات زیست محیطی و آماری در برنامه جبران کالیفرنیا، انگیزه هایی برای تولید اعتباراتی بوجود می آورد که منافع واقعی آب و هوا را منعکس نمی کنند.

برنامه های جبران کربن با تعیین محدودیت تدریجی کاهش آلودگی، آلاینده ها را تشویق می کند تا میزان انتشار خود را کاهش دهند یا اعتباراتی را از شرکت ها یا پروژه هایی که کربن خود را کاهش می دهند خریداری کنند.

به عنوان مثال، برنامه تجارت كالیفرنیا به شركت های نفتی و سایر منتشر کنندگان گازهای گلخانه ای اجازه می دهد اعتبارات جبرانی را از یك مالك جنگل كه برداشت چوب را كاهش داده یا به تعویق بیندازد، خریداری كنند.

در تحقق CarbonPlan آمده است: در طرح جبران کربن اغلب اوقات تنوع گونه های درختی در ذخیره کربن درنظر گرفته نمی شود که منجر به نقص در محاسبات می شود.

برنامه جبران کربن جنگل کالیفرنیا، به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار ، بزرگترین برنامه در نوع خود است.

دانشمندان احتمالاً برنامه های جبران کربن را با دقت بیشتری بررسی خواهند کرد زیرا جو بایدن قصد دارد این کشور را تا سال 2050 در مسیر کربن زدایی کامل اقتصاد قرار دهد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcfemdc.w6djjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما